Els taxistes estan a punt de perdre una de les parades històriques i que millor funcionen a tota la ciutat. Es tracta de la parada que es troba a la plaça d’Antoni Maura i que, amb les reformes previstes a la via Laietana, ha d’acabar desapareixent. El sector creu que no s’han respectat les seves demandes, que es van explicitar en diferents processos participatius, i que l’Ajuntament ha tirat pel dret.

Proposen establir una parada reduïda

Els taxistes creuen que eliminar completament la parada d’Antoni Maura no aporta res de bo a la mobilitat del barri. A més, amb les alternatives proposades —traslladar la parada al carrer de Joaquim Pou, darrere de l’Hotel Colon, i una altra als voltants de la seu de Correus— es perd “un dels principals nexes de transport entre el barri Gòtic i el Born“, segons Carlos Fernández, secretari del Sindicat de Taxistes.

Fernández recorda que s’havia fet un projecte conjunt amb l’Associació de Veïns i la de Comerciants per no eliminar la parada de taxis de la plaça d’Antoni Maura. I això, després de perdre, fa anys, la parada de la plaça de Sant Jaume. És per aquest motiu que demana que la solució passi, en tot cas, per reduir la capacitat de l’actual parada tal com s’ha fet al passeig de Gràcia.”

Una solució seria reduir la capacitat de l’actual parada tal com es fa al passeig de Gràcia
Carlos Fernández, secretari organització Sindicat Taxistes (STAC)

Un carril compartit que tampoc no els convenç

A banda de la desaparició de la parada de taxis, algunes decisions sobre la transformació de la via Laietana tampoc no acaben de convèncer el sector. Es tracta de la intenció de fer un carril únic per a taxis, busos i bicicletes, de baixada. Fernández creu que això pot ser perillós per als ciclistes i que pot interferir en les parades de bus o en els desencotxaments dels mateixos taxis. “No és el més adequat per a la seguretat de les bicicletes, fins i tot el col·lectiu de ciclistes hi està en contra. Pensem que el carril bici ha d’anar pel centre de la calçada, tal com ja es fa al passeig de Sant Joan o a l’avinguda del Paral·lel.”

La situació, asseguren, és pitjor en el carril de pujada. Fernández avisa que el carril bici, aquí, està segregat al costat de la vorera i, a continuació, se situen el carril dels busos i taxis. “La via Laietana té molta demanda de taxis fora de les parades i això pot ser un perill, tant per als usuaris del taxi com per als ciclistes. Els viatgers, quan entren o surten dels taxis o els busos, acaben envaint el carril bici i pot generar inseguretat.” El secretari d’organització del Sindicat de Taxistes assegura que estan molt decebuts perquè fa anys que treballen en la presentació de plans alternatius als actuals carrils, i al final no se’ls ha escoltat.