La imatge de cues al mostrador de reclamacions de Vueling es repeteix aquests dies a l’aeroport del Prat. Molts passatgers busquen una solució per poder volar després d’una cancel·lació, d’altres que reclamen indemnitzacions pels retards i d’altres demanen informació sobre els seus vols. Segons la companyia, tots els problemes estan originats per motius meteorològics o tècnics. Les tempestes de dimecres al vespre van obligar a cancel·lar, desviar o reubicar alguns vols a Barcelona, però al marge d’aquests problemes, les queixes dels clients de Vueling s’acumulen.

La nit de dijous, per exemple, es van cancel·lar vols cap a Jerez. “Som tres menors d’edat i ens hem trobat sols enmig de l’aeroport, sense que ningú no ens donés informació. Ens han enviat un correu 15 minuts abans del vol”, lamenta un dels passatgers afectats.

Però ells no són els únics que s’han queixat de la falta d’informació o atenció per part de Vueling.

Estudien demandes en grup

Mentre esperaven a la cua de reclamacions de Vueling, alguns passatgers s’han començat a organitzar per prendre mesures legals conjuntes. “Crec que és la millor opció, perquè tindríem més força, a banda de fer la reclamació individual. Sinó, ens quedarem penjats“, afirma una passatgera amb el vol cancel·lat a Jerez.

Els problemes amb Vueling s’estenen a altres aeroports

No és un problema exclusiu de l’aeroport de Barcelona, sinó que també es viu des d’altres aeroports europeus. A la cua, per exemple, una afectada assegura haver pagat un bitllet de 700 euros en una altra companyia per poder tornar des de Londres, mentre alguns familiars encara esperaven solució a la cancel·lació de Vueling.

A les xarxes també s’han llegit queixes des de Praga o Lisboa.