És el cas dels veïns de Sant Antoni que des de fa unes setmanes denuncien, a través de Twitter, l’ocupació que fan aquestes bicicletes de lloguer dels ancoratges públics. Per al Xavier Caballé, un dels membres de la plataforma Fem Sant Antoni, és una activitat que s’ha de regular. Enmig d’aquest debat, Caballé reivindica que les voreres han de ser per als vianants, però que cada vegada estan més ocupades per elements que obstaculitzen el pas. A més, afegeix que molts d’aquests elements estan pensats per als turistes. De fet, bona part dels clients que lloguen bicicletes són viatgers que estan de vacances a la ciutat.
Hola, @bcn_ajuntament @Bcn_Eixample, els de @Donkey_Republic no ens deixen espai per lligar les bicis pic.twitter.com/W7U8NvKRxa
— Fem Sant Antoni (@FemSantAntoni) 23 de juny de 2017
Des de Donkey Republic, una de les empreses que opera a la ciutat, han defensat que tenen la llicència corresponent per fer la seva activitat. A més, asseguren que, amb l’objectiu de no interferir en la vida dels barcelonins, tenen en compte quins són els ancoratges més demandats i les zones més massificades, com el Gòtic, on no aparquen bicicletes. Des de l’empresa, Ester Boada defensa la seva activitat i al·lega que, de fet, és un negoci pensat per fomentar la mobilitat sostenible i, per tant, una oportunitat per a millorar la ciutat.
Per la seva banda, l’Ajuntament està estudiant aquest tipus d’activitat abans de prendre qualsevol mesura. L’ordenança municipal prohibeix clarament l’estacionament de vehicles comercials en espais públics, fent referència a cotxes i camions, però, segons les empreses en qüestió, no especifica res sobre les bicicletes.
Entitats com @FemSantAntoni denuncien que 2 empreses aparquen les seves bicis de lloguer en ancoratges al carrer https://t.co/ZYE1YlI3HL pic.twitter.com/22N0ZVCk37
— btv notícies (@btvnoticies) 25 de juny de 2017