Foto: Adif

Les obres a l’estació de la Sagrera avancen segons les previsions. Segons ha detallat Adif, ja està construïda la primera de les vuit vies d’alta velocitat que hi circularan. El muntatge superficial de les vies ja està fet, però encara s’està treballant en la senyalització de l’espai i també en la instal·lació de la catenària. Les obres, de moment, segueixen el calendari previst i, per tant, a finals d’any ja podrien circular trens d’alta velocitat per l’interior de l’estació.

Per a aquestes primeres actuacions en la construcció de les vies de circulació, Adif explica que s’han desplegat set quilòmetres de carril i també que s’han utilitzat 5.300 m³ de formigó.

Via única fins a finals del 2025

No serà fins a finals del 2025 o principis del 2026 que els trens de l’alta velocitat començaran a circular per vies separades, en els dos sentits. Fins aleshores ho faran per una via única. Adif també calcula que cap a finals del 2026 ja s’haurà acabat l’obra civil de la Sagrera i a partir d’aleshores caldrà fer els acabats interiors per poder posar en marxa l’estació i que els trens hi puguin fer parada.

L’alta velocitat ocuparà la part superior de la futura estació. Just a sota tindrà el vestíbul per on transitaran els passatgers que accedeixin a la Sagrera, mentre que al tercer nivell subterrani (el més profund de tots) és el destinat a Rodalies, per on ara ja circulen trens, tot i que sense fer-hi parada.