El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts la licitació de les obres de la segona fase de l’accés ferroviari a la Terminal 1 de l’Aeroport de Josep Torradellas Barcelona-el Prat. Segons ha pogut saber betevé, es tracta d’una superestructura de la doble via entre la línia de Barcelona-Tarragona, d’ample convencional, i les terminals T1 i T2, amb connexió a l’L9 del metro. Això vol dir que es podrà accedir en tren tant a la T1 com a la T2 (actualment només es pot arribar a la T2 des de l’estació de Sants).
L’actuació, amb un termini d’execució de 24 mesos, té un cost aproximat de 74 milions d’euros. La fase anterior va consistir en la perforació del túnel d’uns tres quilòmetres del tram principal cap a la T1.
Un trajecte de 19 minuts
El temps estimat de viatge entre l’estació de Sants i la nova parada a la T1 serà de 19 minuts, i el govern calcula que se’n podran beneficiar entre set i nou milions de passatgers anuals. Permetrà, per exemple, establir serveis directes a les dues terminals de l’aeroport des de Manresa i Maçanet, a través de les línies R4 i R2. Aquesta és l’opció que han defensat des d’Adif i també des de l’Ajuntament.
D’altra banda, la infraestructura també permetrà un servei llançadora entre la T1 i la T2 i l’alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa. La Generalitat ha defensat fins ara que sigui un tren llançadora, gestionat per FGC el que enllaci Barcelona amb l’aeroport.