El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha avisat al ministre de Foment, Iñigo de la Serna, que l’operador encarregat de gestionar el tren llançadora a l’Aeroport de Barcelona-el Prat serà Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i no pas Renfe. D’aquesta manera el conseller ha defensat la capacitat de la Generalitat a l’hora d’escollir el millor operador, tot fent ús de les seves competències, que, ha lamentat, són encara “incompletes” perquè l’Estat no accedeix a fer un traspàs complet de Rodalies a Catalunya. Rull també ha destacat que de la nova xarxa que es vagi incorporant el servei de Rodalies “nosaltres anirem adjudicant sempre el servei a FGC” per la seva “solvència i excel·lència”.

Aquesta és la resposta a l’anunci fet aquest divendres  pel ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una visita a les obres, en què va anunciar que el tren llançadora a l’Aeroport de Barcelona-el Prat no hi arribarà el 2018, tal com estava previst. Durant la visita també es va anunciar que la infraestructura costarà 285 milions d’euros, 13 milions més del previst.

Crítica a l’endarreriment del tren llançadora a l’aeroport

Sobre el fet que la notícia del retard del tren llançadora al Prat la donés a conèixer el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en una visita a les obres, acompanyat de la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaria, Rull ha indicat: “Si han de venir per anunciar més retards, que no vinguin”. “En tot cas que ho expliquin des de Madrid”, ha afegit el conseller, que ha recordat que en una anterior visita del ministre a Catalunya ja va anunciar un altre retard, en aquest cas en els treballs al corredor Vandellós-Tarragona.