(ACN) La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, no descarta ampliar la moratòria per a vehicles pesants i autobusos a la zona de baixes emissions (ZBA), que finalitzarà l’1 de juliol d’aquest any i l’1 de gener del 2022, respectivament. En una conferència en l’Executive Forum, Alarcón ha recordat que són vehicles que tenen un període d’amortització molt més llarg, de fins a més de 16 anys, i que no s’han trobat solucions per als filtres i catalitzadors que els permetessin rebaixar les emissions. Per això, de moment, s’està treballant amb el sector per trobar una sortida a aquesta situació.
Arran de la pandèmia de la covid-19, les administracions van acordar aplicar una moratòria per a aquests vehicles: sis mesos per als camions —fins al juliol del 2021—, 12 mesos per a autocars i autobusos —fins a l’1 de gener del 2022— i tres mesos per a les furgonetes —fins a l’1 d’abril, és a dir, la setmana que ve.
Respecte a les furgonetes, la regidora de Mobilitat ha detallat que són vehicles que tenen 15 anys de vida i no representen ni l’1 % del parc mòbil de furgonetes.
Un projecte contra la crisi climàtica
Rosa Alarcón ha defensat que la ZBE és més que un projecte de mobilitat, perquè també lluita contra la crisi climàtica.
La ZBE ha provocat una renovació del parc de vehicles important, però és evident que no una disminució important
La regidora també ha reclamat al sector de l’automoció que innovi en el sector de les furgonetes elèctriques potents. Ha recordat que Nissan en fabricava un model “competitiu” i ha dit que hi ha una escassetat en aquest segment. Aquesta demanda també l’ha traslladat al col·lectiu de taxistes: “Alguns han comprat un Tesla, però no és el vehicle preferent per als taxistes”.
Descarta el peatge urbà en aquest mandat
La regidora de Mobilitat també ha descartat la implantació d’un peatge urbà perquè, assegura, primer es vol consolidar la ZBE. Justament aquesta mesura ha provocat diferències entres els socis del govern municipal.