El regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, ha explicat durant la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge que s’ha fet aquest dimarts que l’Ajuntament de Barcelona revisarà els nous senyals que obliguen a baixar de la bici o el patinet a 25 carrers del districte.

Batlle ha admès que els nous senyals han generat debat entre veïns i entitats i que per això es proposen “valorar durant un temps el funcionament i revisar, si escau, algun senyal en carrers on sí que es permeten vehicles de motor”.

El regidor de Ciutat Vella ha deixat la porta oberta a retirar els senyals d’alguns carrers i posar-ne en altres, un cop feta aquesta revisió. El procés es farà en el marc del Pacte per la Mobilitat, comptant amb la participació d’entitats de la bici i veïns dels carrers afectats.

La nova senyalització es va implantar al districte fa poques setmanes i ha generat algunes crítiques a les xarxes per part d’usuaris que no entenien que haguessin de baixar de la bicicleta mentre els cotxes sí que hi podien circular.

La proposta ha sorgit arran d’un prec que ERC ha presentat a la comissió en què ha demanat que el govern municipal apliqui “mesures que garanteixin l’accés veïnal, l’accés a la feina i el transport de mercaderies amb bicicleta en aquells carrers de Ciutat Vella on n’ha prohibit la circulació. I que alhora faci complir la normativa i impulsi noves mesures per evitar la saturació de l’espai públic”.

L’ordenança vigent estableix la prioritat dels vianants

Albert Batlle ha recordat que l’ordenança vigent estableix que als carrers de plataforma única s’ha de respectar la preferència per als vianants i abstenir-se de fer maniobres que n’afectin la seguretat, així com la prohibició, tant a bicicletes com a VMP, de circular a menys d’un metre de la façana i si s’afecta la seguretat dels vianants.