L‘Estació del Nord s’ha renovat per convertir-se en centre de referència de les línies interurbanes. El canvi més visible des de fora és el trasllat de l’entrada principal al punt més pròxim a l’estació de metro i Rodalies d’Arc de Triomf. Es busca, així, facilitar la connectivitat amb altres transports públics. A l’interior, els espais s’han restaurat i modernitzat per fer l’estada dels usuaris més còmoda i segura. Amb aquest objectiu s’hi ha fet una sala d’espera, batejada com a Espai de la Mediterrània.
Punt d’entrada i sortida de la ciutat
Segons els plans municipals, l’estació ha de convertir-se en una referència del turisme de proximitat. S’hi han agrupat moltes de les línies que fins ara sortien i arribaven del centre de la ciutat, alguns dels quals abans tenien parada d’inici i final a la ronda de la Universitat i també els que uneixen Barcelona amb el Maresme i la Costa Brava. D’aquesta manera, es vol regular la mobilitat en autocar i pacificar el centre de la ciutat.
Per orientar els usuaris, Barcelona Turisme hi ha obert una oficina d’informació. També s’hi han traslladat el Tibibus, la llançadora que connecta amb el Parc d’Atraccions del Tibidabo, l’empresa Julià Tours i les excursions del Catalunya Bus Turístic, que enllaça amb punts com Montserrat o Port Aventura.
L’Estació del Nord recupera l’activitat
Després que la crisi del coronavirus deixés l’espai a nivells mínims d’activitat, l’Estació del Nord està recuperant la normalitat. Segons dades de B:SM, el tercer trimestre s’hi han fet 28.332 expedicions. La xifra supera amb escreix les dades del 2020, marcat per l’esclat de la pandèmia i que suposa el 70 % de l’activitat del mateix període del 2019.