vacuna covid EUA

(Agències)  L’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va moure entre l’abril del 2021 i el 2022 un total d’11 milions de passatgers provinents de vols directes, situant-se com el primer aeroport europeu, segons un informe de la Cambra de Comerç de Barcelona. La segona i tercera posició en el rànquing estan ocupades per Londres Heathrow, amb 10,9 milions, i Madrid Barajas, que va aconseguir els 10,5 milions d’usuaris.

No obstant això, en el conjunt de vols directes i vols amb escala, el trànsit aeri de Barcelona cau fins a la sisena posició per darrere de Londres, Moscou, París, Istanbul i Milà, una xifres que la Cambra relaciona amb el fet que aquestes ciutats disposin de més d’un aeroport.

Segons va anunciar Aena, l’aeroport de Barcelona va tancar el primer semestre del 2022 amb un total de 17,7 milions de passatgers, un 28 % menys que la xifra del 2019, abans de començar la pandèmia.

La Cambra, però, ha assegurat en un comunicat que existeix una “tendència positiva” de l’aeroport de cara als mesos d’estiu, que ja ofereix 17 milions de places disponibles, un 85 % del total de les places que existien el 2019, i disposa de la gestió de 83 companyies aèries que ofereixen viatges a 198 destinacions.

Recuperació dels vols intercontinentals

La principal recuperació s’ha donat en els vols intercontinentals, que ja arriben a les 48 destinacions de les 49 que existien el 2019, gràcies, en la seva majoria, a les connexions amb el continent nord-americà, en què destaquen els Estats Units, amb 533.166 places, i el Canadà, amb 131.687.

L’entitat també ha volgut ressaltar les xifres de viatges al mercat oriental, gràcies als vols a Riad i Jiddah; el sud-americà, amb Punta Cana i Cancún com a grans destinacions, i l’asiàtic, gràcies a la recuperació del trajecte Seül-Barcelona.

Sobre la base de dades de l’Associació Internacional de Transport Aeri (IATA), la Cambra ha advertit, no obstant això, que les companyies aèries europees no recuperaran la seva rendibilitat fins al 2023 a causa, majorment, d’haver sofert més tancaments i restriccions per la covid que altres aerolínies i de les vagues laborals previstes.