Trànsit a l'AP-7

L’AP-7 ha registrat una davallada important de morts aquest 2023. Fins al setembre, hi ha hagut 11 accidents mortals, la meitat respecte al mateix període de l’any passat. Les següents vies amb més víctimes mortals són l’A-2 i l’N-II, que han registrat sis persones mortes, seguides de l’N-340, on en van morir cinc.

A tota la xarxa viària interurbana catalana també s’ha reduït el nombre de víctimes mortals, tot i que aquest descens no s’ha produït de manera tan pronunciat. Des de l’1 de gener fins al 30 de setembre, han mort 115 persones en 103 accidents mortals. Durant el mateix període de l’any passat, en van ser 124 en 113 sinistres mortals, fet que suposa una reducció del 7,3 % en el nombre de morts i d’un 8,8 % en els sinistres mortals.

Quant als ferits de gravetat, enguany n’hi ha hagut 573, un 2,7 % menys respecte al mateix període de 2019, però un 11,9 % més respecte al 2022.

Un de cada tres morts és un motorista

Els motoristes segueixen sent un dels col·lectius més vulnerables a la carretera. Aquest 2023 han mort 37 motoristes, quatre dels quals aquest mes de setembre. Això representa el 32,1 % de les víctimes mortals, és a dir, un de cada tres morts. L’any passat, fins al mes de setembre, van perdre la vida també 36 motoristes i 39 en el mateix període del 2019.

Cal destacar també que als mesos de maig, juny i juliol del 2023, el 50 % aproximadament de les víctimes mortals registrades van ser motoristes i es va disparar la sinistralitat d’aquest col·lectiu. Als mesos d’agost i setembre s’ha frenat aquest increment i la xifra de motoristes morts s’ha estabilitzat. Malgrat tot, la mortalitat dels usuaris d’aquests vehicles de dues rodes no assoleix una reducció sostinguda.