L’empresa espanyola Dhamma Blue ha triat Barcelona, en el context de la Copa Amèrica, per presentar la primera embarcació feta a Espanya a utilitzar la tecnologia de propulsió amb hidrogen. Segons el cofundador i CEO de l’empresa, Robin Imaz, l’hidrogen té tots els avantatges les bateries elèctriques però amb molta més autonomia.
La llanxa, d’estil retro, semblant al taxis venecians, té sis metres d’eslora, pot arribar als 27 nusos i ha estat avarada aquest dissabte al Port Fòrum, que ha col·laborat en les proves d’aquest prototip. L’objectiu de Dhamma Blue és arribar a empreses de xàrter i propietaris que busquen noves tecnologies amb un afegit de sostenibilitat.
Una sola hidrolinera a Barcelona
Una de les dificultats per a les embarcacions d’hidrogen que es fan servir de suport a la Copa Amèrica és la càrrega. A Barcelona hi ha només una hidrolinera, que és com es diuen els dispensadors d’hidrogen, però faltaria habilitar-ne moltes més per aconseguir comoditat per als clients. Per això des de Dhamma Blue demanen a les administracions el desplegament d’una bona infraestructura d’abastiment d’aquest combustible, que només retorna aigua al mar.