(EFE) La Chase Zero, de l’equip Emirates Team New Zealand, una llanxa de suport amb hidroales i propulsada per hidrogen, ja s’ha pogut veure en aigües de Vilanova i la Geltrú, en una mostra més de les novetats tecnològiques que es podran veure a la 37a edició de la Copa de l’Amèrica de Barcelona 2024.

Segons el que determina el reglament de la prova, tots els equips han de disposar almenys d’una embarcació d’aquest tipus, de construcció i disseny propi o adquirit.

Com funciona la Chase Zero?

L’anomenat Hydrogen Powered Boat (Vaixell Propulsat per Hidrogen) conegut com Chase Zero és una embarcació amb hidroales de 10 metres (33 peus) d’eslora total amb capacitat per a sis persones, amb 250 kg de càrrega útil addicional .

Té una autonomia de 93 a 111 milles (150-180 km) amb una potència aproximada de 440 kW de potència màxima a través d’un sistema de 400 V CC alimentat per la pila de combustible d’hidrogen. El seu pes total (amb càrrega) és de 5.200 kg i la primera unitat va ser botada el març del 2022.

De fet, la combinació de cel·les de combustible d’hidrogen amb propulsió elèctrica de bateria de liti aconsegueix una major autonomia i velocitat amb zero emissions i una petjada de carboni baixa.

Els quatre tancs d’emmagatzematge a bord emmagatzemen el gas d’hidrogen a una pressió de 350 bars mentre que la propulsió es fa a través d’una hèlix Mercury incrustada dins de les hidroales.

El Chase Zero és un vaixell automatitzat amb el conductor que el condueix simplement accionant l’accelerador i la direcció que regula el pilot automàtic.

A les proves realitzades amb una llanxa de seguiment d’11 metres d’eslora amb motors fora de borda bessons de 250 CV, haurien consumit 140 litres de gasolina per hora a 28 nusos (54 km/h) amb un total de 825 litres durant les sis hores que duren les cel·les d’hidrogen.