“Este semáforo lo tienen tapado, no sé por qué, porqué ya le tendrían que haber dado obertura.” Aquest semàfor tapat amb una bossa de plàstic està així des de l’agost. El va instal·lar l’Ajuntament arran d’una demanda veïnal de fa temps. FRANCISCO BARRIOS, AV Teixonera “Es bastante peligroso porque sales de la ronda de Dalt i hay una curva, no muy pronunciada pero te encuentras con los coches aunque haya el paso de peatones.” S’ubica al carrer de Coll i Alentorn, a la Teixonera. Dos carrils de pujada i dos de baixada amb una mitgera amb canyissars que dificulta la visibilitat. És un punt on els vianants travessen per anar des de l’estació de metro de la Vall d’Hebron fins a equipaments com el mercat o la caserna dels Bombers de Barcelona. Els cotxes s’incorporen al carrer des de la ronda de Dalt. Per això els veïns reclamen que el semàfor entri en funcionament i que, a més, s’hi instal·lin altres mesures per reduir la velocitat dels vehicles. “Esto tendría que estar regulado por una señal que regulo todo esto a 30, 40 o lo que crean oportuno.” Expliquen que quan finalitzin aquestes obres d’obertura del carrer de Saturnino Calleja fins a Segur la situació empitjorarà. Conflueix amb el de Coll i Alentorn a l’altura del semàfor i s’incrementarà el trànsit a la zona. Per tot això, l’Ajuntament ha avançat que posarà en marxa el semàfor en els propers dies ja que l'ha instal·lat precisament per evitar-ho.

El barri ha reclamat durant temps un semàfor en aquest punt, on els vianants travessen el carrer per anar des de l’estació de metro de Vall d’Hebron fins a equipaments com el mercat o la caserna dels Bombers de Barcelona. A més, també hi van a parar els vehicles que surten de la ronda de Dalt. “És bastant perillós, perquè quan els cotxes surten de la ronda de Dalt hi troben un revolt i els vianants es topen amb els cotxes”, explica Francisco Barrios, de l’Associació de Veïns de la Teixonera.

L’Ajuntament hi va instal·lar el semàfor a l’agost, però encara no ha començat a funcionar. Assegura que ho farà abans del desembre, quan finalitzaran unes obres que han d’incrementar el trànsit de la zona.

Els veïns, però, no tenen prou amb el semàfor i exigeixen que s’instal·lin altres mesures per reduir la velocitat dels vehicles. Consideren que caldria que la zona estigués regulada amb un senyal de limitació de la velocitat d’acord amb les particularitats del pas de vianants.