Veïns i comerciants de la ronda de Sant Antoni ja han començat a reunir-se per pensar en el futur d'aquesta via. Si tot va bé, d'aquí a dos anys acabarà la reforma del mercat i es trauran les carpes provisionals. De moment, de la primera trobada ja en tenen alguns acords bàsics. PEP SALA, president de l'AV Sant Antoni "Una vegada els veïns hem aconseguit un espai públic, és qüestió de no perdre'l, però no és clar encara, perquè si hi ha un espai públic gran, també una altra de les idees que va sortir és que ha de servir per a alguna cosa." Tant veïns com comerciants diferencien dos trams de la ronda. D'un cantó, els que creuen Sepúlveda i Floridablanca, per on circulen autobusos. De l'altre, els trams més pròxims al mercat històric, que podria ser només de vianants. VICENÇ GASCA, Sant Antoni Comerç "Segur que haurem de guanyar espai als cotxes, segur, però s'ha de veure fins a quin punt, si es fa de vianants totalment o parcialment, només. Nosaltres fem una crida al diàleg trencar potser vells esquemes que tots teníem que on no passaven cotxes no hi havia vida comercial, això ha quedat superat." L'Ajuntament puntualitza que s'ha de reflexionar sobre el futur de la via amb els diferents col·lectius implicats i no es deixa cap opció tancada. I això, avisen, serà lent. GERARD ARDANUY, regidor de l'Eixample "Hem de veure quin és el futur d'aquesta via, si hem de recuperar la visió de la ronda de Sant Antoni com un eix de comunicació viària o, en canvi, hem d'aprofitar aquesta pacificació que hem tingut forçosa aquests anys amb el mercat provisional,per dissenyar i pensar un altre tipus d'espai." Des de l'Eixample es considera que en aquest projecte s'ha de tenir en compte la veu del barri veí del Raval i del districte de Ciutat Vella.

La ronda de Sant Antoni podria mantenir una zona pacificada al trànsit quan s’inauguri el mercat i ja no calguin les parades provisionals. Ho estan estudiant conjuntament veïns i comerciants per fer una proposta a l’Ajuntament. Les primeres reunions ja s’han fet i per ara se n’extreu que la part tancada al trànsit ha contribuït a pacificar la zona i que aquesta hauria de seguir sent la línia a seguir quan desapareguin les carpes de la instal·lació temporal. Diverses formacions municipals ja incloïen, de fet, aquesta possibilitat en els programes electorals dels darrers comicis.

Si tot va com està previst, d’aquí a dos anys acabarà la reforma del mercat i la ronda de Sant Antoni tornarà a tenir lliure l’espai central. Pep Sala, president de l’AV Sant Antoni, entén que “una vegada els veïns hem aconseguit un espai públic, és ara qüestió de no perdre’l, ha de servir per a alguna cosa“. Tant veïns com comerciants diferencien dos trams de la ronda. D’un cantó, la part superior, que inclou els carrers de Sepúlveda i Floridablanca, per on circulen autobusos. De l’altre, la part inferior, més pròxima al mercat històric, que veuen amb bons ulls que pugui ser només de vianants.

Segons Vicenç Gasca, de Sant Antoni Comerç, “segur que haurem de guanyar espai als cotxes però s’ha de veure fins a quin punt, si totalment o només parcialment”. Gasca fa una crida al diàleg perquè es trenquin “vells esquemes que tots teníem”, que feien pensar que “on no passaven cotxes no hi havia vida comercial. Això ha quedat superat”.

L’Ajuntament per ara no deixa cap opció tancada. El regidor de l’Eixample, Gerard Ardanuy, dubta si recuperar la visió de la ronda de Sant Antoni “com un eix de comunicació viària o, en canvi, hem d’aprofitar aquesta pacificació que hem tingut forçosa aquests anys amb el mercat provisional, per dissenyar i pensar un altre tipus d’espai”. Des del consistori es considera, a més, que en aquest projecte s’haurà de tenir en compte la veu del barri veí del Raval i, en conjunt, del districte de Ciutat Vella.