Telefónica manté que l’origen de l’avaria són uns cables mullats per unes filtracions d’aigua a causa d’unes obres al carrer de Pere IV. La companyia assegura que ha estat reparada aquesta setmana i que només queden petites incidències residuals que se solucionaran en els propers dies. El mes que han estat sense telèfon ha tingut molta incidència en el comerç. ANNA VILA, Fiol Quadres i Marcs “L’aparell per cobrar amb targeta visa va per internet i tampoc funcionava. Havies d’enviar als clients a buscar un banc, busquis la vida.” Aquesta ha estat la principal problemàtica entre els comerciants afectats, entre els quals hi ha bona part dels paradistes del Mercat del Poblenou. MERCÈ JULIÀ, Dit i Fuet “No podíem ni rebre trucades de proveïdors, clients, just pels volts de Nadal, que hi ha molta feina. Ha sigut per a nosaltres horrible.” N’hi ha que encara no han recuperat la línia i que tenen problemes diversos. ISABEL DE LA COMA, Farmàcia Taulat 62 “No ens funciona la recepta electrònica, no podem connectar amb el servidor remot de la Seguretat Social per accedir a les receptes.” Les associacions de veïns de la zona n’han detectat uns 300 afectats. També que en alguns casos s’ha resolt la incidència però que en d’altres no o s’ha resolt malament. Asseguren que hi ha creuaments de línies. Tot i això, el més preocupant per ells són les persones grans usuàries del servei de teleassistència, que necessita el telèfon per funcionar, i encara no en tenen. Per aquest motiu s’adreçaran a l’Ajuntament. MANEL PASQUAL, Associació Cultural i Social Bac de Roda “Per demanar responsabilitats i també veure i demanar a l’Ajuntament també la intervenció i veure què està fent amb el tema aquest per resoldre el problema.” Reclamen mesures com que no els cobrin la factura d’aquest mes i que es renovi tota la línia telefònica de la zona perquè no es repeteixi una situació.

Les associacions de veïns de la zona asseguren que hi ha uns 300 afectats pels problemes amb la línia telefònica a la zona més històrica del Poblenou. Tot i que hi ha veïns que ja han recuperat el servei, n’hi ha d’altres que encara no en tenen, ja que, fins i tot, hi ha línies telefòniques creuades. El veïnat insisteix a advertir del perill que suposa la situació d’incomunicació en casos com el de les persones grans usuàries del servei de teleassistència, que necessita el telèfon per funcionar.

A més, també afirmen que el problema està comportant pèrdues econòmiques al comerç. Molts establiments, entre els quals les parades del Mercat del Poblenou, s’han trobat que no podien contactar amb clients ni proveïdors un mes abans de Nadal. Tampoc no han pogut fer cobraments amb targeta de crèdit o, en el cas de les farmàcies, accedir a les receptes electròniques de la Seguretat Social.

Segons Telefónica, la companyia responsable de la línia,  l’avaria ha estat causada per unes filtracions en el cablejat a causa de les pluges i també per les obres que s’estan duent a terme al carrer de Pere IV. Des de l’empresa asseguren que la incidència ha estat resolta i que només queden per arreglar petites afectacions derivades que se solucionaran en els propers dies. En qualsevol cas, els veïns reclamen a l’Ajuntament i a la companyia que assumeixin responsabilitats i que aportin solucions definitives als problemes amb la línia telefònica al barri del Poblenou. De fet, els veïns fa pocs dies que van decidir unir-se per tal d’aclarir la situació amb la companyia telefònica.