YouTube, Pinterest o Google Plus són alguns dels canals o xarxes socials que s'utilitzen per donar a conèixer projectes empresarials. Fins ara, en el cas dels artesans podia ser diferent, però cada dia hi ha més connexió entre la tradició dels oficis i les noves tecnologies. Aquest és el cas de la joieria Salvador Mallol, del carrer de Verdi. TONI MALLOL, joieria Salvador Mallol "Tot el que fos noves tecnologies permetria que no ignoréssim el que està passant en paral·lel, que és que la gent explica, viu, comenta arran de les xarxes socials i volem ser-hi." El Toni ha començat les sessions de formació del programa Obert al futur, que organitza Barcelona Activa. Aquest projecte, adreçat al comerç de proximitat, a Gràcia s'especialitza en quatre sessions destinades als artesans sobre les noves tecnologies. ÀFRICA CARDONA, responsable d'Accions al Territori de Barcelona Activa "La venda 'on-line', per exemple, és una cosa molt important que pot ser una bona sortida per als seus productes, tenint en compte que hi ha un nucli important, que són artesans i que ara la campanya de Nadal és un moment molt decisiu de tot l'any, doncs conjuntament vam fer aquesta adaptació." Les xarxes socials, la gestió de bogs o pàgines web o el comerç electrònic són algunes de les temàtiques. El Toni ha posat a la pràctica tots els nous coneixements i mentre el seu germà, joier, crea artesanalment aliances, ell piula, penja vídeos a YouTube o comparteix fotografies a Facebook. TONI MALLOL, joieria Salvador Mallol "Que la gent que ens busca ens trobi, que això ens ho aporta la ubicació de Google Plus, que fa de les botigues, que ho hem descobert amb els cursets. Després, que si vol opinar que ho faci amb una senzilla paraula clau. Resulta que totes les persones que els agrada el que fem de cop es comuniquen entre elles." Aquestes sessions volen posar al dia la feina dels oficis i ajudar que les creacions dels tallers es coneguin fora de la botiga. El Toni, de moment, assegura que el més important del que ha après és el valor que té crear comunitat a les xarxes i també entre els artesans que es troben l'aula.

El programa Obert al futur porta a les aules els comerciants de la ciutat. Aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa ofereix formació en gestió empresarial i capacitació tecnològica al comerç de proximitat. L’Associació d’Artesans de Gràcia va demanar unes sessions específiques per a aquest col·lectiu i se n’han adaptat quatre. Els artesans han treballat sobre màrqueting 2.0, com gestionar un blog o una pàgina web, com embolicar regals de manera creativa, etc. L’última sessió, que serà el 12 de novembre, servirà com a iniciació al comerç electrònic. La idea és nodrir-los de formació pràctica, perquè puguin aplicar-la al seu taller.