El nou barri de la Marina del Prat Vermell comença a prendre forma. El primer pas ha estat la urbanització d'aquest triangle entre els carrers d'Ulldecona, Motors i el passeig de la Zona Franca. L'espai s'ha dotat de clavegueram, aigua, gas i telecomunicacions. En el cas de l'enllumenat s'han instal·lat punts de llum LED, més eficients energèticament. S'han creat sis mil metres quadrats de zona verda, en què s'han planta prop de 400 arbres. Els serveis estan a punt, ara falten els habitatges. El primer edifici acabat és aquest, on s'han d'allotjar els veïns afectats per la remodelació de tot aquest sector. JORDI MARTÍ regidor de Sants-Montjuïc "Encara no tenim la data d'inici ni de finalització, però sí que a mesura que es vagin urbanitzant els diferents sectors, tant l'Ajuntament com els privats, anirem construint habitatges i no només habitatges, en el futur estem parlant d'un nou barri, amb tots els ets i uts: urbanització, habitatge, equipaments i serveis i indústria." L'assignatura pendent, però, serà el metro, que de moment no té data de finalització. Aquí ha d'arribar el ramal de la Línia 9 que va a la Zona Franca, i que adopta el nom de Línia 10. Vista la manca de finançament la Generalitat ha prioritzat que el metro arribi a l'aeroport. "A partir de l'estiu es començarà una nova actuació en què s'urbanitzaran els carrers de Pontils, Sovelles i Ulldecona. L'objectiu és donar prioritat al vianant i per això es crearan zones 30. Els treballs s'allargaran 10 mesos i tenen un pressupost de cinc milions d'euros."

El trasllat dels veïns es farà abans de l’estiu, quan la Junta de Compensació resolgui els processos d’acord. L’edifici s’ubica al carrer de Pontils.

La zona s’ha dotat dels serveis de clavegueram, enllumenat, aigua, gas i telecomunicacions. També s’ha actuat sobre una superfície de prop de 6.000 metres quadrats de zona verda on s’han plantat prop de 400 arbres.

Les obres no s’acaben aquí sinó que continuaran amb la urbanització del carrer d’Ulldecona entre el passeig de la Zona Franca i el carrer del Ferro, i els carrers de Pontils i Sovelles, entre els carrer Nou i Cisell. Seran zones 30 amb dos carrils de circulació i voreres amples que permetran incloure-hi parterres i vegetació. És un projecte que vol donar prioritat al vianant. La previsió és que les obres comencin a l’estiu i s’allarguin uns 10 mesos. El pressupost és de cinc milions d’euros.

L’assignatura pendent al barri continua sent el metro. Hi ha d’arribar el ramal de l’L9 que va a la Zona Franca, que adopta el nom d’L10, però el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat prioritza per ara el ramal a l’aeroport i deixa sense data de finalització aquest tram.