L'hipòdrom de Can Tunis es va inaugurar el 1883. La instal·lació es va construir sobre un llac dessecat, tenia dues pistes i podia acollir fins a 2500 espectadors. RAMON ANGLÈS, cronista “ Es va fer a sobre un estany ja dessecat perquè no hi havia lloc per fer-ho i com que hi havia tants estanys allà, es va dessecar i es va col·locar allà..” Accedir-hi no era fàcil. La majoria de gent arribava per la carretera de Port i els veïns de la zona ho vivien com una festa major. RAMON ANGLÈS, cronista “La carretera de Port només arribava des del carrer del Foc fins al carrer del Cisell. No hi havia res més aquí. Ni Plus Ultra, ni Santiveri, no hi havia res. Només aquesta barriada petita i quan hi havia les carreres, la canalla i la gent mare meva! Venien les senyores amb aquelles pameles, allò era una festa.” L'hipòdrom de Can Tunis era un lloc de trobada de l'alta societat barcelonina. RAMON ANGLÈS, cronista “A vegades anaven a les carreres de cavalls per lluir. Com ara van al Liceu a lluir però no li diguin quina és aquesta música o si aquest canta bé o malament. Allà van per lluir les joies, el que feien aquells allà.” Aquestes instal·lacions també van viure moments històrics, com el primer vol de la península. RAMON ANGLÈS, cronista “El primer vol oficial va ser aquí el 1910 del Julien Mamet, que es va aixecar i va estar enlairat un parell de minuts i es va capbussar de seguida.” Amb l'arribada de la República i la prohibició de les apostes, l'hipòdrom de Can Tunis va viure una gran davallada, fins que va tancar el 1934. Informen; ALEX RUFÍ / JESSICA MORENO

L’hipòdrom de Can Tunis el va inaugurar Francesc Rius i Taulet, aleshores alcalde de Barcelona, el 25 de setembre de 1883 i aviat es va convertir en un punt de trobada per a les classes benestants de la ciutat. Les instal·lacions es van construir sobre un estany dessecat, disposaven de dues pistes i tenien un aforament de fins a 2.500 espectadors.

Arribar fins a l’hipòdrom no era feina fàcil. Al camí del Morrot es desprenien pedres de la muntanya de Montjuïc i era perillós. Per això la majoria de gent optava per agafar la carretera de Port. Els veïns de la zona ho vivien com una festa major. Escombraven els carrers i els nens esperaven la pujada dels carruatges perquè els visitants de l’hipòdrom els donessin caramels.

Aquestes instal·lacions també van viure moments històrics com ara el primer vol de la península. Era l’any 1910 i l’encarregat de portar-ho a terme va ser Julien Mamet, que va enlairar-se  en un Bleriot d’un únic motor fet amb ferralla, paper i fusta.

Amb la proclamació de la República es van prohibir les apostes. Això va fer que l’hipòdrom anés perdent visitants fins que el 1934 va tancar definitivament.