Els Jardins de Can Xiringoi han acabat de transformar l'antic terreny de les antigues Cotxeres de Borbó. Aquest espai va entrar en funcionament l'any 1901 amb l'arribada del primer tramvia elèctric a Barcelona. Més tard, els tramvies van ser substituïts pels autobusos. Als anys 80, però, van començar les primeres protestes dels veïns de la zona per les molèsties que generaven les cotxeres. MARIA GARCÍA, veïna "Teníem totes les cotxeres aquí, les taulades eren d'amiant, que era un material molt tòxic, després hi havia el soroll, el fum." El desembre de 2003 els veïns van acomiadar el darrer autobús que hi sortia. A partir d'aquell moment, l'espai va començar a transformar-se, amb la creació de la Mesa de Cotxeres, formada per veïns, entitats del barri i administracions. Els mateixos veïns van definir els equipaments que volien construir als terrenys. ANA PÉREZ, veïna "Ahí empezó la lucha con todos los vecinos con la plataforma, piensa que ya vamos para 12 años, y al final lo hemos logrado." MARIA DOLORS MILLAN, Plataforma de Cotxeres "Un CAP, una piscina, una biblioteca, un centro para mayores, casi todos los equipamientos que pedimos se han hecho menos el centro de día, pero que queda un poco cubierto con el hospital de día del centro integral de salut." Un cop finalitzada la construcció dels equipaments, s'han urbanitzat aquests jardins, batejats amb el nom de Can Xiringoi per una antiga masia ubicada en aquesta zona. Les obres també han inclòs la urbanització provisional del solar que pertany a la Generalitat. D'aquesta manera les antigues cotxeres d'autobusos de Borbó ja han passat a ser només un record per als veïns. MARIA BUSQUETS, Plataforma de Cotxeres "En obrir ara la finestra i veure el que havia vist i ara això, bé ara aquí em moriré i no em penso ni canviar!"

Els jardins envolten el Centre Integral de Salut Cotxeres (que inclou un CAP, un CUAP, un hospital de dia, un centre sociosanitari i un centre de rehabilitació), la Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta, el Casal de Gent Gran de la Torre Llobeta, el poliesportiu CEM Cotxeres Borbó i un aparcament subterrani.

Dels acords entre Ajuntament i veïns ha quedat pendent la construcció de l’edifici d’una conselleria de la Generalitat de Catalunya. El projecte es manté de moment sense data prevista, però fins que no es reprengui, el consistori ha urbanitzat el solar que ocuparà l’edifici.

Les cotxeres d’autobusos de Borbó van entrar en funcionament el 1901 amb l’arribada a Barcelona del primer tramvia elèctric. Es van situar just al costat de la zona denominada Els Quinze, prop d’Horta. Durant poc més d’un segle, el recinte va acollir primer tramvies i després autobusos. Però la zona es va anar habitant i el veïnat, de mica en mica, va començar a queixar-se per les molèsties de fum i soroll que es generaven a les cotxeres. Finalment, el 15 de desembre de 2003 va sortir de les cotxeres el darrer dels 140 vehicles que s’aparcaven al recinte i va començar l’enderroc. El resultat van ser dues hectàrees de terreny que ara s’han convertit en equipaments i zona verda.