Una sala de creació de contes, una altra de construcció amb materials reciclables i una de jocs matemàtics. Són les maquetes dels espais que els alumnes de 7 i 8 anys de l'Escola Dolors Monserdà els agradaria tenir a la futura biblioteca de Sarrià. Aquestes idees han sorgit d'un treball de classe en què els nens havien de conèixer els serveis que oferia el barri. LAURA CALZADO, tutora de segon de primària de l’Escola Dolors Monserdà-Santapau “Un nen va dir que a casa seva li havien dit que es faria una nova bibliotec, aquí al barri de Sarrià. I de seguida els nens van proposar idees i van dir, doncs aquesta biblioteca podria ser diferent.” El Max i la Clàudia són dos dels alumnes que han treballat les propostes. MAX AGUSTÍ, alumne de segon de primària de l'Escola Dolors Monserdà-Santapau “Aquest espai és l'espai de creació de contes. Allà podem deixar volar la imaginació i podem fer contes que a molt poques biblioteques es pot fer.” CLÀUDIA NOGUERA, alumna de segon de primària de l'Escola Dolors Monserdà-Santapau “El segon espai és l'espai de construcció de material reciclable. Les taules són rodones també perquè si poses el material poder-te mirar millor amb els altres companys.” MAX AGUSTÍ, alumne de segon de primària de l'Escola Dolors Monserdà-Santapau “Aquí podem aprendre matemàtiques de manera divertida mitjançant els jocs i també podem conèixer a nens d'altres escoles.” MERCÈ BERNAUS, ex professora de ciències de l'educació de la UAB “Normalment el que fem és projectes, que és una manera d'aprendre fent coses i d'una manera creativa”. Els nens van presentar el treball a la seu del districte i, fins i tot, la setmana passada van explicar el projecte en anglès, per videoconferència, als companys d'una escola de Hong Kong.

A l’Escola Dolors Monserdà – Santapau els alumnes de segon de primària han treballat en el coneixement de Sarrià. Havien d’investigar quins serveis i equipaments hi havia al barri i quins altres s’haurien de crear, per viure-hi millor. “Un dels nens va dir que a casa li havien explicat que es faria una nova biblioteca. De seguida tots van proposar idees, i van dir que aquesta  podria ser diferent”, relata Laura Calzado, tutora de segon de primària d’aquesta escola, que forma part d’un projecte internacional anomenat Com conèixer. “Normalment en fem sobre coses que estiguin molt relacionades amb la vida dels petits. És la manera d’aprendre: estimulant-los la creativitat”, assegura Mercè Bernaus, exprofessora de ciències de l’educació de la UAB i col·laboradora del centre.

Els nens han modelat amb cartolina i altres materials tres espais que consideren imprescindibles a la futura biblioteca de Sarrià: una sala de creació de contes, una altra de construcció amb materials reciclables i una de jocs matemàtics. “A l’espai de creació de contes podem deixar volar la imaginació. Hem pensat que hauria d’haver-hi una catifa amb coixins, per poder explicar-los”, explica Max Agustí, alumne de segon de primària de l’Escola Dolors Monserdà-Santapau. La seva companya Clàudia Noguera creu que és necessària “una sala de construcció amb materials reciclables”. I afegeix: “A la nostra maqueta hem posat taules rodones perquè tots ens poguéssim veure les cares mentre treballem. També taules amb ordinadors, per inspirar-nos”. Els dos defensen que cal un indret amb jocs matemàtics. “Podríem aprendre matemàtiques de manera divertida mitjançant jocs, ja que ens poden ajudar quan siguem grans”, explica Max Agustí. Els alumnes d’aquesta escola de Sarrià van exposar el seu projecte a la plaça de Sarrià durant la diada de Sant Jordi, han presentat les seves idees a la seu del districte i fins i tot les han explicades per videoconferència i en anglès als companys d’una escola de Hong Kong.