A finals del segle XIX la carretera de Sants era una via encara sense asfaltar. Tot i això, el 1875 les comunicacions entre aquest poble i Barcelona van millorar gràcies a la inauguració de les Cotxeres de Sants, construïdes sobre un antic cementiri. ALBERT TORRAS, historiador “Es va trobar gent que havia estat enterrada viva. Estaven morts però a dintre de les caixes hi havia rascades per dintre. Això va ser en èpoques de còlera. Els anys 50 o 60 del segle XIX. Un que havien vist moribund de seguida l'enterraven perquè no s'empestessin.” En aquella època els tramvies eren tirats per cavalls. Per això, les Cotxeres, obra de l'arquitecte Tiberi Sabater, tenien un espai reservat a guardar els animals. ALBERT TORRAS, historiador “En aquest primer edifici hi cabien uns 14 vehicles. Però després hi havia les quadres, on s'hi deixaven els animals. Cada vehicle anava tirat per tres animals, per tant estem parlant d'una cinquantena d'animals que estaven en unes quadres que situem en el que avui es l'auditori.” La incorporació del tramvia elèctric va revifar el comerç de Sants i va atraure una gran quantitat de visitants a la zona. ALBERT TORRAS, historiador “Se sap que per festa major a finals del segle XIX, venia molta gent a veure la Festa Major de Sants per Sant Bartomeu.” Gairebé 100 anys després de la seva inauguració, el 1968 les Cotxeres van deixar d'utilitzar-se. L'Ajuntament volia fer-hi un museu del transport, però la pressió veïnal va fer que l'espai es convertís en un centre cívic.

A finals del segle XIX va començar la construcció de les Cotxeres de Sants. Es va fer sobre un antic cementiri i durant les obres es van arribar a trobar restes que demostren que durant els anys 50 i 60 es va enterrar gent viva per l’epidèmia de pesta que afectava la ciutat.

El 25 de maig de 1875 es van inaugurar les Cotxeres. Eren el final del trajecte dels tramvies que unien la ciutat de Barcelona amb el poble de Sants i Hostafrancs i les va dissenyar Tiberi Sabater. Hi cabien més d’una desena de tramvies i les instal·lacions tenien  un espai per a les quadres, ja que en aquell moment els tramvies eren tirats per cavalls.

La incorporació del tramvia elèctric i altres necessitats del moment van exigir diverses ampliacions de les Cotxeres. El 1968, però, van deixar de funcionar per la desaparició de la línia 56 i d’altres que operaven a la zona. Aleshores l’Ajuntament va voler convertir les instal·lacions en un museu del tramvia, però l’oposició veïnal va fer que finalment s’hi fes un centre cívic. Es va inaugurar el 1984 i actualment són el punt de reunió de més de 200 entitats del barri.