Els comerciants de la Marina i el Poble-sec volen posar fi a aquesta imatge de botigues gairebé buides. JORDI MARTÍ, regidor de Sants-Montjuïc "Es fa precisament perquè té incidència sobre els dos territoris del districte especialment més castigats per l'atur. Tenim atur, massa a tot arreu, però especialment a les Marines i al Poble-sec. Per això aquesta iniciativa. " Per fomentar el comerç de la zona i ajudar les persones que estan a l'atur, Barcelona Activa ha posat en marxa la campanya "Botigaris". Es tracta d'una iniciativa que, gràcies a la col·laboració de l'associació de comerciants de les Marines i el Poble-sec, se solidaritza amb les persones sense feina i els ofereix descomptes i serveis gratuïts. REMEI MÁRQUEZ, Associació de Comerciants la Marina "Tant els comerciants que estem associats com els que no que també participen en aquesta campanya, que faríem una feina molt bona intentant ajudar aquestes famílies que els costa molt arribar a final de mes. En els barris de la Marina són moltíssims." En aquesta edició de "Botigaris" hi participen fins a 90 botigues de diferents sectors. Per poder fer ús dels descomptes només cal presentar el comprovant d'inscripció a l'Oficina del Servei d'Ocupació dels dos barris que hi col·laboren. MANEL TORT, Associació de Comerciants del Poble-sec "Nosaltres esperem que a mesura que passin els dies i amb la difusió, la cosa vagi a més. Tenim aquesta il·lusió, que vagi bé, sobretot pel client perquè fem aquest gest en aquests moments tant difícils i la botiga també està en moments difícils." La campanya durarà fins al 15 d'octubre i en funció de l'acollida que tingui en aquests dos barris, Barcelona Activa no descarta aplicar-la a altres punts de la ciutat.
La iniciativa va néixer per donar resposta a l’alta taxa d’atur d’aquests barris. Els comerços que s’hi han sumat s’identificaran amb un cartell informatiu i un globus a la porta. Així mateix, cada establiment tindrà un directori dels comerços participants i de la promoció que realitzen. Cada botiga ha dissenyat el descompte més adequat a la seva realitat comercial i al seu perfil de client.
Per donar a conèixer la campanya s’ha creat el blog http://botigaris.wordpress.com, en què s’inclou un llistat de les localitzacions utilitzant les eines de Google+ i Google Maps, informació de l’establiment i el tipus de promoció de cada “botigari”.
Totes aquelles persones aturades que estiguin inscrites a l’Oficina de Treball del SOC de la Marina i el Poble-sec i presentin el full DARDO com a comprovant de la inscripció podran gaudir de les promocions.