Barcelona és la primera fase de l'Scopic Miniatur. 300 metres quadrats que representen els llocs més emblemàtics de la ciutat, tot i que els veritables protagonistes són els trens. 6.500 personatges completen els 90 escenaris d'aquesta primera fase de construcció, que encara té zones sense acabar, com la de La Sagrera. Es tracta d'una maqueta en construcció contínua i, de fet, caldran 10 anys per veure-la acabada. Una de les novetats que presenta la maqueta és un nou sistema perquè cada 20 minuts es faci de nit a la ciutat. A més, els organitzadors la descriuen com una maqueta viva, ja que reprodueix allò que passa, com és el cas de la propera construcció del nou Camp Nou. "L'espai també compta amb una sala de control, des d'on es vigila que els trens i els cotxes funcionin correctament." Per fer més entretinguda la visita per als més menuts, el centre els proposa un joc: trobar uns personatges determinats que hi ha entre les més de 80 escenes. L'any vinent es construirà la segona fase de la maqueta, de 300 metres quadrats més. En aquest cas, es tracta de la zona que va des del Garraf fins a Tarragona.

Barcelona correspon a la primera fase del projecte. Són els primers 300 metres quadrats d’una maqueta que es preveu que estigui enllestida d’aquí a 10 anys. En aquesta fase s’hi poden trobar representades les zones de Montjuïc, Sants, Fòrum, Camp Nou o l’Avinguda Diagonal. En aquests indrets s’hi pot observar el pas del ferrocarril, el metro o els trens d’alta velocitat. En total, n’hi ha 150.

Per fer més entretinguda la visita per als més menuts, el centre els proposa un joc: trobar uns personatges determinats que hi ha entre les més de 80 escenes. En funció de l’edat que tinguin els petits, el nivell de dificultat varia.

Cada any se’n construiran 300 metres quadrats més, fins a completar-la. L’any vinent, el 2016, es construirà la segona part de la maqueta, que correspon a la zona que va des del Garraf fins al Port de Tarragona. El 2017 es presentarà l’àrea de Montserrat i el 2018, la de l’Aeroport de Barcelona – el Prat. Quan la maqueta estigui enllestida, d’aquí a 10 anys, serà la maqueta ferroviària més gran del sud d’Europa, arribant fins als 3.000 metres quadrats.