Esperen l'autobús per anar al metge o al banc. Han d’anar en un altre barri perquè a Baró de Viver no n'hi ha. Fins fa unes setmanes ho feien amb el 73, però aquest servei s'ha suprimit amb la posada en marxa de la nova línia ortogonal H4. Aquest bus finalitza el recorregut al Bon Pastor, però no passa per aquest barri de la franja del Besòs de 2.400 habitants. OSCAR SIMON, president de l'AV Baró de Viver "Si el H4 alargase la línia como hacia el 73 y llegase hasta Tucumán, el problema estaría resuelto porqué faltan sólo unos 200 metros para llegar al barrio y no estaríamos aislados." Per Baró de Viver passen tres línies d'autobús: el 42, l'11 i el 60. Els veïns, però, es queixen de la poca freqüència de pas d'aquestes línies i del recorregut. Tampoc no hi ha cap autobús que els connecti directament amb Sant Andreu. JOSEP MARIA FANLO, conseller del Bon Pastor i de Baró de Viver "Hem aconseguit un canvi de recorregut del 60 que millora la freqüència de pas i que afavoreix l'apropament dels veïns de Baró de Viver a l'ambulatori del Bon Pastor i una millor connexió entre Baró de Viver i Sant Andreu fent un transbordament entre el 60 i l'H4 al Bon Pastor." Per tal de conèixer les necessitats de transport dels veïns d'aquests barris, el districte organitzarà un procés participatiu a finals de juny. De moment, els usuaris proposen instal·lar pantalles informatives a les parades per visualitzar el temps d'espera dels autobusos.

L’antiga línia d’autobús 73 connectava Baró de Viver amb el barri del Bon Pastor i Sant Andreu. Això permetia als veïns anar al CAP del Bon Pastor, al banc o a la seu del districte. Des de fa unes setmanes, però, amb l’entrada en circulació de la nova línia ortogonal H4, la línia 73 s’ha suprimit. A més, aquesta nova línia no dóna servei a Baró de Viver, ja que el recorregut finalitza al Bon Pastor. Segons el president de l’Associació de Veïns de Baró de Viver, Óscar Simón, si s’allargués l’H4 fins al carrer de Tucumán, el problema estaria resolt. “Falten només uns 200 metres per arribar al barri i no estaríem aïllats”, reclama Simón.

Tot i la supressió del 73, per Baró de Viver hi passen tres línies d’autobús: el 42, l’11 i el 60. Els veïns, però, es queixen de la poca freqüència de pas d’aquestes línies i del recorregut. A més, no els connecta directament amb Sant Andreu. Per millorar aquesta connexió, el districte ha aconseguit que TMB modifiqui el recorregut del 60. D’aquesta manera, els veïns de Baró de Viver, uns 2.400 habitants, estaran més ben connectats amb el CAP del Bon Pastor i per anar a Sant Andreu hauran de fer un transbord entre el 60 i l’H4 al Bon Pastor.

A més, segons el conseller del Bon Pastor i Baró de Viver, Josep Maria Fanlo, entre finals de primavera i principis d’estiu està previst que es faci un procés participatiu per saber quines són les necessitats de desplaçament i tenir-les en compte per a posteriors implantacions de línies d’autobús.