El Time Out Market Barcelona ja està preparat per obrir les portes al Maremagnum aquest divendres, 5 de juliol. 48 hores abans hi hem pogut entrar i descobrir com és per dins i el tipus de propostes gastronòmiques que s’oferiran als 5.250 m2 que ocupa. Els responsables del projecte han promès que “s’hi podrà trobar el millor de la ciutat sota un mateix sostre”. I no només gastronomia perquè també han confirmat que hi haurà una programació cultural amb música i artistes locals.

Amb tot plegat es busca atreure el públic barceloní a una zona de la ciutat que consideren que està “una mica oblidada” pels ciutadans locals. “Volem que sigui l’epicentre cultural i gastronòmic de Barcelona”, ha assegurat Eduard Voltas, codirector de Time Out Espanya i França.

El mercat estarà obert 364 dies l’any, tots excepte el dia de Nadal. El fet que l’obertura coincideixi amb la Copa Amèrica és una “coincidència feliç”, ha afirmat Voltas. “Obrir quan el Port Vell és l’epicentre de la ciutat està molt bé. Però la Copa Amèrica passarà i el Time Out Market és per sempre!”. El mercat estarà obert de dilluns a diumenge de 10 a 0 h i s’ubicarà a la planta superior del Maremagnum.

Els restaurants i bars que s’hi han instal·lat són diversos, des dels més consolidats de Barcelona fins a projectes emergents. “Estem molt satisfets de l’alineació que hem aconseguit. Apostem per aquests xefs i ara per ara no ens plantegem cap mena de rotació”, ha detallat un dels responsables del projecte.

  • El xef Fran López, amb dues estrelles Michelin
  • Jordi Artal, xef amb dues estrelles Michelin que aportarà la seva visió de la cuina catalana
  • Xuba Tacos, del xef amb dues estrelles Michelin Antonio Sáez
  • RiasKru, especialitzats en cuina de mar
  • Bar Nuri, amb tapes de sempre
  • Casa Guinart, de cuina catalana
  • La Balmesina portarà pizza gurmet
  • La Real Hamburgueseria
  • Monster Sushi
  • Bubó, una xocolateria creativa
  • Lena Maria Grané i Ricky Smith del restaurant BaLó
  • Colmado Múrria obrirà la seva segona botiga en 126 anys al nou mercat
  • Darvaza oferirà alta cuina a la graella
  • Can Ros Barceloneta, d’arròs
  • Casa Amàlia, de cuina tradicional catalana, serà la protagonista del restaurant de servei complet
  • Café de Indias oferirà una acurada selecció del millor cafè natural
  • Paradiso, el referent internacional de la cocteleria
  • Estrella Damm i Coca-Cola seran socis i patrocinadors oficials

Un dels projectes amb més solera és l’establiment de Colmado Múrria: “Agraïm la confiança de Time Out. És un enfocament diferent al colmado. És per atreure el barceloní que torni al Port Vell. Volem contribuir a dignificar aquesta zona amb els productes que ja es poden trobar a la botiga de Roger de Llúria”, ha explicat Jordi Múrria a betevé.

“Tota la zona reviurà de manera espectacular”

“El Port Vell, el Maremagnum i tota aquesta zona reviurà de manera espectacular” vaticina Albert Enrich de Can Ros. La seva és una proposta d’arrossos de qualitat que al mercat gastronòmic oferiran “seguint un concepte més desenfadat i popular”.

Robert Gelonch, cap de cuina de RiasKru assegura que estan “emocionats de formar part del projecte”. No amaga que al principi “no tenia massa clar el concepte. Nosaltres som un restaurant de luxe i no sabia molt bé com adaptar-me a un mercat gastronòmic”. “Convidem tothom a venir i gaudir d’unes ostres o un tàrtar de tonyina amb “ajoblanco” o un “ceviche”.

Antonio Sáez de Xuba Tacos promet que els visitants del Time Out Market Barcelona podran tastar alguna proposta diferent a les que es poden menjar al restaurant del carrer de Mallorca però no hi faltaran els tacos amb massa feta a base de blat de moro blau.

L’adeqüació i reforma de l’espai ha costat 13 milions d’euros, que han pagat Time Out Market Barcelona i alguns patrocinadors.