barca palanca economica

El Barça disposa fins al 30 de juny per tancar el balanç econòmic anual i fer-ho en pèrdues, deixaria sense marge salarial per fer res al club blaugrana. Per això, el club està en disposició de demanar permís per vendre el 49 % de BML en una Assemblea de Compromissaris. A partir de la temporada que ve, el club també començarà a rebre els diners del nou patrocini amb Spotify.

BML, el negoci al detall

El Barça Licensing & Merchandising és la branca del Barça Corporate que s’encarrega de la comercialització de samarretes i productes de màrqueting, és a dir, la divisió al detall del Barça. És, doncs, una societat limitada que explota la marca Barça amb diferents productes. El Barça en podria treure 200 milions d’euros en 10 anys pel 49 %. L’any 2018 el Barça va recuperar els drets de “retail” que van estar en mans de Nike durant 16 anys a través de l’empresa FCB Merchandising. Abans de la pandèmia, el volum de negoci de la divisió eren d’uns 65 milions d’euros amb 15 botigues oficials i més de 300 llicenciandes amb més de set mil productes.

CVC, el crèdit de La Liga

També anomenat La Lliga Impuls, es tracta d’una iniciativa amb un fons d’inversió britànic en què la competició rep més de 2.500 milions d’euros a canvi de l’11 % del seu negoci. La Lliga els reparteix als clubs en forma de crèdit i el Barça en rebria 250 milions i donaria un marge salarial de prop de 40 milions d’euros al club. El Barça tindria 40 anys per tornar els diners amb un interès variable. El problema perquè Barça, Madrid i Athletic Club no hagin signat encara aquesta operació són els drets televisius, que estarien compromesos en el 10 % en els següents 50 anys a un valor, creu el Barça, que inferior al seu valor real.

Barça Studios, la productora del Barça

El club va crear aquesta estructura per centralitzar els continguts audiovisuals del club amb l’objectiu de ser una productora d’abast mundial i va costar 4 milions d’euros. En aquesta empresa s’integren Barça TV, el web oficial del club i les xarxes socials i genera uns 30 milions d’euros per temporada. La seu està a Sant Just Desvern amb platós de televisió, oficines i sales d’edició en més de 500 m2 d’instal·lacions. El primer audiovisual de la productora va ser ‘Matchday‘, una sèrie de la temporada 2018/19 en què es podrien veure les interioritats del vestidor blaugrana. El club valora si incloure o no una clàusula de recompra, però el valor del 49 % podria arribar als 350 milions d’euros. L’Assemblea de Compromissaris ja va donar el vistiplau per vendre aquest negoci del club.

Traspàs de jugadors

Un traspàs milionari d’un jugador també deixaria molts diners i permetria rebaixar el “fair play” financer. Aquesta fórmula, però, canvia segons l’amortització de cada jugador. Per exemple, no seria el mateix vendre Frenkie de Jong per 70 milions, quan en va costar 86 milions fa unes temporades, que Gavi per 50 milions i, pràcticament, sense res a amortitzar.