La Copa Amèrica ens va deixant moments emocionants i de màxima tensió, com el viscut a la cinquena jornada de la Copa Louis Vuitton en la Round Robin. Era la segona regata d’un dia plujós i amb tempesta, un duel d’altura entre el campió actual i el finalista, el Team New Zealand i el Luna Rossa italià. L’enfrontament exigia el màxim als dos equips i es va veure palès en un instant de la cursa en què els italians gairebé bolquen l’embarcació. La reacció dels experts va demostrar que l’acció va estar al límit del desastre.

El Luna Rossa gairebé bolca

La seqüència és la següent. El Luna Rossa va líder de la regata a uns 300 metres del Team New Zealand, directe a buscar la primera porta quan, en una acció inesperada l’AC75 italià, s’aixeca per estribord, la banda dreta de l’embarcació, perquè perd l’elevador de timó, l’única part del vaixell que sempre ha de ser a l’aigua per no perdre el control del vaixell. Es tracta d’una situació molt perillosa que el pilot Jimmy Spithill pot redreçar a temps per evitar que el Luna Rossa bolqui.

El Marc Márquez dels AC75

La reacció dels comentaristes de betevé exemplifica la dificultat de la situació. Pepe Ribes i Cristina Pujol al·lucinen amb el moviment i amb la perícia del pilot per poder mantenir l’AC75 a lloc. De fet, Ribes diu: “Controlar el vaixell així és molt difícil, em sembla increïble el que han controlat allà”. I afegeix una frase que pot entendre tothom: “Això és un control en les regates, com el que fa Marc Márquez quan està a punt de caure. El que acabem de veure és impossible de salvar tret que siguis un superdotat d’aquestes embarcacions”.

Conduïdes per Albert Setó i amb altres experts com Mónica Azón i Nacho Gómez-Zarzuela, les retransmissions de les regates a betevé s’han convertit en referència durant les primeres setmanes de la competició.

Poc després d’aquesta acció, la tempesta es va intensificar, amb llamps que van fer que l’organització cancel·lés la resta de la jornada.