joan laporta barça fc barcelona
Foto: Alejandro García (EFE)

El Barça i el proveïdor de serveis Aramark enforteixen la seva relació i anuncien un acord estratègic pel qual el proveïdor de serveis d’hostaleria i càtering esdevé part de l’accionariat de Barça Vision i també nou “partner” de l’Espai Barça. De la mateixa manera, Aramark es consolida com a proveïdor oficial de la restauració del club blaugrana.

Aramark pagarà 40 milions d’euros dels 100 que el fons alemany d’inversió Libero devia al FC Barcelona des del 2023. Amb aquest gest econòmic, Aramark aconsegueix que el Barça tanqui exercici sense pèrdues aquesta temporada 23-24 i, a banda, que l‘entitat culer s’acosti a la norma 1:1 segons el fairplay” financer de la Lliga, i d’aquesta manera per poder abordar els nous fitxatges desitjats per aquesta nova temporada, com serien el de Dani Olmo o, fins i tot, el de Nico Williams.

Aramark, nou accionista de Barça Vision i “partner” de l’Espai Barça

El Barça necessitava resoldre el tema del “fairplay” financer de la Lliga i amb la palanca que s’activa de l’acord amb Aramark, ho ha pogut fer. El gegant de la restauració es converteix en soci de Barça Vision, que representa l’univers digital del club, conformat per totes les accions relacionades amb Web3, NFT’s i el metavers, i després també serà un dels col·laboradors o partners” oficials del nou Espai Barça, un concepte de “hub” d’entreteniment dissenyat per fer gaudir els visitants de noves experiències tant lúdiques com gastronòmiques.

Aramark és una multinacional de la restauració amb seu principal als Estats Units, a Philadelphia, està present a 19 països i té més de 248.000 persones contractades per tot el món. La companyia de serveis d’alimentació forma part del grup Aramark Corporation, amb presència en Espanya des del 1992, i gestiona més de 150 grans esdeveniments d’oci i entreteniment l’any de diferents sectors, com espectacles i esdeveniments culturals i esportius.