spotify

El FC Barcelona ha tancat un acord de patrocini amb Spotify per un valor que podria rondar els 280 milions d’euros per a les properes quatre temporades. Spotify serà el patrocinador de la samarreta del primer equip, de l’equip femení, posarà el nom a l’estadi del Camp Nou i tindrà un espai a la samarreta d’entrenaments. Tot i que no hi ha xifres oficials, el Barça ingressaria uns 65-70 milions d’euros per temporada fins al 2025. Aquest acord queda subjecte a l’aprovació d’una Assemblea Extraordinària que es farà en format telemàtic el 3 d’abril. D’aquesta manera, es tanca un llarg període de negociacions encapçalat per Juli Guiu, el vicepresident del Barça de l’Àrea de Màrqueting. Abans de Spotify, el Barça va valorar altres empreses com a possibles patrocinadors del club, moltes vinculades al món tecnològic o de les criptomonedes. El que és clar és que a Rakuten li queden uns 3 mesos de vida al frontal del Barça.

Les alternatives a Spotify com a patrocinador del Barça

Des que Joan Laporta va arribar a la presidència del Barça, han anat sonant diverses empreses com a possibles patrocinadores. L’última que va agafar protagonisme, tal com va explicar l”Ara’, era la israeliana Vegan Nation, una empresa que vol expandir la comunitat vegana global mitjançant les criptomonedes i el “blockchain”. En aquest sentit, l’altre gegant de les criptomonedes que es va postular va ser Binance, però la seva candidatura es va acabar descartant. Abans d’aquests dos noms, la samarreta del Barça es va vincular a Polkadot i Tencent Games. La primera, Polkadot, també és una empresa del món de les criptomonedes, i en el seu cas es va valorar associar-la a la màniga de la samarreta del primer equip. Tencent Games és l’empresa més gran de la Xina. Es tracta d’un gegant tecnològic, propietat de més del 70 % de grups musicals de la Xina, i accionista majoritària d’Epic Games, creadora del Fortnite. En l’inici del període de la nova junta de Laporta també va sonar el nom de la sueca H&M, però el Barça va renunciar a la marca per motius polítics. El FC Barcelona també va rebutjar altres patrocinadors, com ara el d’un fons d’inversió del govern de l’Aràbia Saudita o el de l’empresa Cryptoexchanges.