FC Barcelona

El FC Barcelona continua buscant un patrocinador principal de cara a les properes temporades. Una empresa que aporti una quantitat milionària important semblant a la xifra que, a dia d’avui, obté el Barça de Rakuten. Les dues últimes empreses que s’han erigit com a possibles patrocinadors estan relacionades amb el món de les criptomonedes. Aquesta setmana, el periodista Adrián Sánchez, de ‘Más que pelotas‘, va explicar que el gegant Binance —un mercat d’intercanvi i compra de criptomonedes— entrava a escena com a possible patrocinador. No ha estat l’única empresa de “blockchain” vinculada al FC Barcelona. Segons ha avançat en exclusiva el diari ‘ARA’, la companyia israeliana Vegan Nation és l’última empresa en postular-se com a patrocinadora del Barça.

El patrocini de Rakuten finalitza el 30 de juny

Tal com detalla l’exclusiva del periodista Sergi Escudero, Vegan Nation és una empresa que vol expandir la comunitat vegana global mitjançant les criptomonedes i el “blockchain”. Aquesta companyia ofereix una espècie de xarxa social de tots els restaurants vegans de la zona en què es troba l’usuari que ha baixat l’app. A més a més, Vegan Nation té una criptomoneda pròpia, el GreenCoin (GRNC).

El que queda clar, doncs, és que el FC Barcelona, a través del CEO Ferran Reverter, segueix de ben a prop el món de les criptomonedes. I és que aquestes dues empreses, Binance i Vegan Nation, no són un cas aïllat. El Barça ja va establir vincles amb Chiliz, un altre gegant del món del “blockchain”, amb qui el club blaugrana va comercialitzar els seus primers NFT. L’última experiència del Barça amb una empresa de criptomonedes no va acabar bé. I és que el mes de novembre, el club blaugrana va haver d’emetre un comunicat d’urgència per trencar el seu acord amb l’empresa Ownix, després que el seu propietari, Moshe Hogeg, fos acusat de frau milionari i de dos delictes sexuals. Tant Ownix com Vegan Nation són empreses d’Israel.