ALBERT CABESTANY, pilot de trial NOU ANYS AMB SHERCO I ENCARA LI'N QUEDEN TRES MÉS "Tant per la seva part com per la meva vàrem veure que era com una relació ideal, estàvem molt bé, ells amb l'equip que tenien de competició i jo amb la moto i el treball que oferien i amb els temps que corren, em van plantejar seguir fent un treball de futur. No vaig dubtar-ho gens, a més a més teníem pensat que un cop acabes la meva carrera esportiva els agradaria continuar comptant amb mi a dins l'equip. Poder en altres vessants, ajudant gent jove, una mica portant el tema de coordinació de l'equip." NO VEU ENCARA L'ANY DE LA SEVA RETIRADA "La veritat que no, m'atreu el fet que estic amb 32, 33 anys i a un molt bon nivell, perquè no havia passat mai. I això em fa sentir bé i és una cosa que és com un revulsiu per aquesta part. La meva idea és anar any amb any, trobar-me bé i mentre jo tingui motivació i em senti segur damunt de la moto aniré fent el que estic fent." TÉ 32 ANYS, I 16, AL MÀXIM NIVELL "Poder és una mica atípic fins a aquesta generació actual els pilots normalment amb 29, 30 anys era el sostre que un pilot de trial estava alt nivell, i poder les coses estan canviant. Jo per la meva part l'únic que puc dir-te és això que em trobo molt a gust fent el que faig, gaudeixo cada dia fent la meva feina. Òbviament com a tot arreu hi ha dies pitjors i millors però crec que quan ho valoro objectivament podríem dir que sóc una persona afortunada de fer el que faig i crec que és el que em fa estar on estic. Treballar cada dia, intentar millorar, no caure en la monotonia i són petits detalls que fan que la vida esportiva poder s'allargui." EL 2002, CAMPIÓ DEL MÓN DE TRIAL EN PISTA COBERTA "El record és sensacional perquè veníem d'estar en una època que el Dugui Lampkin ho guanyava tot, sembla doncs que ningú podria amb la seva hegemonia i arribar i ser el pilot que tanqués aquest triomf del Dugui per a mi va ser molt important. Va ser demostrar que podia ser un pilot que lluitava per la victòria constantment. Guanyar un mundial que en aquell moment era dotze proves, que era un mundial molt complet, demostrava que va ser un any molt bo. I vam fer en aquest aspecte una cosa històrica. I a més a més vaig ser el primer espanyol, català també a la vegada, doncs en guanyar un Mundial Indoor i són petites anècdotes o records que et fan estar orgullós de la feina que has fet." A LA PRIMERA PROVA ACABA SEGON, A UN PUNT DE TONI BOU "L'ideal era començar guanyant però una mica ficar la por el cos és interessant i més parlant del Toni que és un pilot que ho guanya tot, que està en el seu millor moment. I quan en teoria qui hauria d'estar fent la meva feina és un pilot de vint anys, és qui hauria de prendre el relleu. Doncs jo trobar-me en aquest moment de la meva carrera esportiva aprentant el Toni, crec que és important." ÉS COMPLICAT, PERÒ VEU OPCIONS DE BATRE TONI BOU "Realment és complicat. Ell sincerament i si mirem l'estadística en mà ho té tot a favor. Està a l'equip més potent, té una edat ideal, ve de guanyar-ho tot, moralment està molt fort. Però jo crec que es pot fer, sobretot crec que la clau amb el Toni passa per collar-lo des de l'inici. Si comencem el trial i li donem una zona d'avantatge, un cinc, crec que llavors hi ha poca cosa a fer, realment ell llavors agafa ales i és imbatible. Llavors tot es tracte d'intentar aprofitar les oportunitats del principi de carrera. La meva idea és aquesta, treballar trobar-me bé i doncs des del principi intentar no cometre errades i ficar-li pressió que òbviament quan un pilot més pot fallar és sota pressió." L'OBJECTIU AL SANT JORDI: GUANYAR "Intento ser optimista. Vinc de fer unes bones carreres els anys passats al Sant Jordi. Més anys enrere era un trial que tradicionalment no era gaire fàcil per mi. I entre el bons resultat del de l'any passat i el bon inici del Mundial Indoor òbviament vaig amb moltes ganes i esperances. Serà un trial complicat perquè si hi ha un trial que especialment li agrada el Toni és aquest, el trial on és més dur de guanyar. Però bé com avui com cada dia estem aquí entrenant i treballant perquè si hi ha una possibilitat aprofitar-la." COM GAIREBÉ TOTS ELS PILOTS ESTÀ EN CONTRA DEL "NON STOP" EN EL TRIAL "No és que un dels més crítics se que tothom ho és molt. Però potser tinc tendència a expressar-me perquè quan passen aquestes coses realment em toca molt la moral, perquè són canvis que crec que no aporten res, sinó problemes i és el que està passant ara. Tots els pilots, hi hagut una prova amb la federació on varem veure que és realment un reglament complicat, molt difícil de posar en pràctica sobretot pels controls." ÉS UN AMANT DE LA FOTOGRAFIA "M'agrada molt la fotografia. Realment m'apassiona, tinc moltes càmeres, objectius, gaudeixo bastant aquest món i sobretot quan tens fills com és el meu cas que encara li treus més partit perquè et passes el dia amb la càmera fent fotos a la família. I m'agrada gaudir d'una bona pel·lícula, dels amics, d'una bona caminada per la muntanya, coses bastant normals." EN GENERAL TÉ UNA BONA RELACIÓ AMB ELS COMPANYS DE COMPETICIÓ "En general si, òbviament passa com en tot, hi ha gent que t'hi portes millor o pitjor, i el que està clar és que no estar obligat a fer-te amb tothom. Però jo crec que en general el grup que som hi ha molt bon ambient, una mostra mateix avui que estem aquí entrenant i estem amb el Toni Bou, amb el Pol Tarrès, hi ha un munt de pilots aquí, l'ambient és sensacional. No acostuma haver-hi problemes." HA TINGUT ALGUNA CONTROVÈRSIA AMB ADAM RAGA RAGA EL VA ACUSAR DE COLAR-SE EN UNA ZONA "El problema molts cops passa a les carreres i s'acaben. El problema d'aquell dia és que a l'Adam se li va anar de les mans i va començar atacar-me fora de la carrera amb comunicats de premsa i jo el que vaig fer va ser respondre que no ho creia just. Jo em trobo que sóc una persona realment legal en el món de l'esport, intento ser el més just possible i que em titllin de trampós venint de l'Adam això no ho vaig tolerar i l'únic que vaig fer va ser replicar. Si ell es va enfadar i ha decidit no parlar-me més no tinc cap problema, no tinc cap necessitat en tenir una bona relació amb ell. Amb la resta de pilots té de dir que és fantàstica no hi ha cap problema, llavors no és algú que em preocupi especialment."