Un any després de la liberalització energètica, els consumidors segueixen sense tenir una idea clara de què ofereixen les diferents companyies. Segons l'Organització de Consumidors de Catalunya, la competència entre empreses, de moment, no s'ha traduït en una reducció de les factures. SERGI VINYALS, tècnic de consum de l'OCUC "Hi ha falta d'informació sobre l'oferta, es barregen descomptes, però a l'hora de la veritat, no hi ha una diferència de preu. Llavors, s'ha de vigilar ja que són sobretot estratègies comercials que són descomptes momentanis o amb condicions". Des de l'Organització de Consumidors, es recomana als usuaris que estudiïn amb atenció les diferents ofertes. És important saber quins són els descomptes que s'ofereixen i quan temps duren. També cal assegurar-se de si les despeses del manteniment estan incloses en el preu final. En definitiva, mirar la lletra petita dels contractes per saber quin convé més. Encara que la liberalització energètica no sembla satisfer els usuaris, sí que els ha donat l'opció d'apostar per les energies renovables. SERGI VINYALS, tècnic de consum de l'OCUC "El consumidor sí que ha guanyat, el consumidor responsable que vol què l'energia que consumeix a casa no contamini tant i no tingui tant d'impacte en el medi ambient, doncs ara amb la liberalització sí que pot triar aquest tipus de companyia on la seva font d'energia és renovable". Segons l'OCUC, és necessari que el model energètic s'orienti cada cop més cap a les energies verdes o renovables.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a