(ACN/Redacció) El Consorci de Turisme de Barcelona ha ratificat com a director general Mateu Hernández, que des de l’estiu passat dirigia el negoci internacional de la Casa Batlló. El consell general de l’agència de promoció turística de la ciutat s’ha celebrat aquest dilluns amb l’objectiu d’estrenar el mandat, que busca reorientar les línies d’actuació per reforçar la promoció intel·ligent i estratègica.
Hernández substitueix en el càrrec Marian Muro, que va ser nomenada directora del consorci el febrer del 2020 i va deixar-lo el 2022. Les funcions des del 2022 les havia assumit Eduard Torres.
El nou director general de Turisme de Barcelona ha estat director general de Barcelona Global, gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i director general de Barcelona Activa. Fins ara ha treballat com a assessor de plans estratègics de ciutats com Nova York i Oslo i va participar en el programa del llegat pels Jocs Olímpics de Londres, entre d’altres.
Jordi Clos, president del comitè executiu
El nomenament arriba després que Jordi Clos hagi assumit el càrrec de president del comitè executiu del consorci, en substitució d’Eduard Torres, després de les eleccions a les cambres i s’afegeix als nous membres designats per l’ens cameral i l’Ajuntament de Barcelona que serviran per renovar els òrgans de govern del consell general i el comitè executiu del Consorci de Turisme de Barcelona.
Turisme de Barcelona incrementa el pressupost un 5 %
A més, el consell, presidit per l’alcalde, Jaume Collboni, ha aprovat un pressupost de 53,3 milions d’euros per a l’any 2024, un increment del 5 %, motivat principalment pels fons europeus i per les grans fites previstes enguany com ara la Copa Amèrica de vela i l’Any Tàpies.