fira alimentaria

(ACN i redacció) La fira Alimentaria Barcelona 2022 torna quatre anys després a la ciutat amb 3.000 expositors i amb l’expectativa de rebre 100.000 visitants entre dilluns i dijous, unes mides molt similars a les de l’última edició, el 2018. La plataforma biennal se celebrarà juntament amb l’Hostelco, la fira dedicada a la restauració i l’hoteleria, i espera tenir un impacte econòmic de 180 milions d’euros.

En total, el saló farà ús de 85.000 metres quadrats, és a dir, set dels vuit pavellons del recinte de Fira de Barcelona a la Gran Via de l’Hospitalet, una mida semblant a la de l’últim Mobile World Congress (MWC). Les previsions d’assistència, però, superen amb escreix les del saló tecnològic ja que l’Alimentaria espera arribar als 100.000 visitants.

Rússia no serà a la Fira Alimentaria 2022

Als pavellons del recinte firal de Gran Via hi haurà prop de 400 expositors internacionals de 52 països, que ocuparan 15.000 metres quadrats, un 18 % del total. En aquesta edició, s’incorporen a l’àrea de pavellons oficials el Brasil, Eslovàquia, el Canadà, els Emirats Àrabs, Austràlia i Puerto Rico.

A conseqüència de la pandèmia s’han prioritzat les companyies dels mercats d’Europa, Nord-amèrica i Llatinoamèrica. Ara bé, entre la cinquantena de països representats al congrés no hi serà Rússia. A diferència del MWC, l’organització no ha hagut de vetar els empresaris russos, que hi van anul·lar la seva presència fa setmanes per l’escalada de tensió a Ucraïna.

El carni, el sector amb més representació catalana

La cita alimentària acull fins a 10 seccions diferents de productes làctics, conserves, aperitius i dolços, dieta mediterrània i productes frescos, carnis, empreses de gran consum i últimes tendències. El sector carni és un dels que comptaran amb més representació catalana, en ser el principal motor exportador agroalimentari de Catalunya.

Entre altres innovacions, el saló d’aquest any debatrà assumptes com la reducció del malbaratament alimentari, la sostenibilitat o l’auge de les proteïnes d’origen vegetal, que cada cop tenen més pes en la dieta de bona part dels consumidors.

The Experience Live Gastronomy, gastronomia en directe

Pel que fa a l’Hostelco, aplegarà 600 empreses expositores que ocuparan 20.000 metres quadrats, amb maquinària i accessoris per a l’hostaleria així com articles d’interiorisme i decoració. La recreació d’un hotel i les àrees d’experiències mostraran les novetats del sector, que ha sigut un dels més afectats per les restriccions pandèmiques.

Tots dos salons compartiran The Experience Live Gastronomy, un espai dedicat a la gastronomia en directe amb tallers, tastos i presentacions amb cuiners reconeguts com Nandu JubanyMartín Berasategui o Jordi Cruz. En total, més de 30 xefs amb més de 36 estrelles Michelin participaran en aquest espai per mostrar les seves creacions més avantguardistes.

Comparteix a: