Continua el debat entre associacions comercials per ampliar la campanya de festius amb botigues obertes a les zones turístiques de Barcelona a un mes per a la Copa Amèrica. Segons l’acord actual, des de mitjans de maig i fins al 15 de setembre, les botigues de les zones turístiques poden aixecar la persiana, també els diumenges. Part dels comerciants, però, reclamen poder obrir més dies aprofitant la competició esportiva de vela i d’altres consideren que això només afavoriria les grans superfícies o botigues de luxe.

Barcelona Oberta va obrir el debat al maig en considerar que cal aprofitar que la competició també portarà visitants a la ciutat durant els mesos de setembre i octubre. Tot i això, des de la Fundació Barcelona Comerç no se sumen a la demanda i critiquen que es vulgui reobrir el debat sobre un acord que encara no ha finalitzat el seu període d’aplicació. En aquest sentit, l’acord per obrir els diumenges finalitza el 2025, després de quatre anys.

“Només es vol afavorir el 10 %”, segons Barcelona Comerç

A més, el president de la fundació, Prósper Puig, apunta que només es vol afavorir un 10 % dels comerços, que són “les botigues de luxe i les tres grans superfícies de la ciutat, perquè la resta de comerç de la ciutat ja pot obrir quasi tothom”. De fet, les botigues de menys de 300 metres quadrats (que no són franquícies o que no estan en centres comercials) poden obrir 363 dies a l’any.

Barcelona Oberta vol continuar les converses

D’altra banda, la directora de Barcelona Oberta, Núria Paricio, apunta a betevé que continuaran mantenint converses amb tothom per poder ampliar el calendari: “Creiem que no té sentit que amb un esdeveniment com aquest estigui la ciutat tancada els diumenges“. A més, diu, “estem parlant de pocs diumenges”.