En aquest segon dia de negociacions, l’empresa ha decidit posar sobre la taula dues noves propostes al comitè de vaga dels treballadors al control de seguretat de l’aeroport, que no han acceptat. La primera incloïa un increment salarial del 5 % i augmentar en 21 el nombre de treballadors, però el comitè ha acordat rebutjar-la, com també ho han fet amb la segona.
Aquesta segona plantejava un increment d’un plus aeroportuari de 155 euros pels sous més baixos i de 50 euros per la resta, el que suposava una pujada salarial d’un 7 % de mitjana a tota la plantilla. També incloïa ampliar en cinc treballadors el personal de l’aeroport i reforçar-lo en 21 treballadors en les jornades de més moviment. Aquest dilluns seuran de nou a reprendre les negociacions. La trobada està convocada de nou al departament de Treball, a partir de les 11 h.
Matí de pocs avenços
Des del comitè de vaga
d’Eulen han denunciat aquest diumenge al matí que a la taula de negociació només s’hi ha assegut l’empresa i Aena, amb la mediació de la Generalitat, però sense els treballadors. Des de la Generalitat, però, han apuntat que reunir-se de forma individual amb les parts és un “protocol habitual”. Enric Vinaixa, director general de relacions laborals, assegura que estan contents perquè “la negociació és viva”. La reunió s’ha reprès a les 16 h després del recés per dinar.
Abans d’entrar a la segona jornada de negociacions Joan Carles Giménez, assessor del comitè de vaga, ha explicat que aquesta nova trobada suposa una “rentada d’imatge” d’Aena, ja que, de fet, ha assegurat, “és qui ha de posar solució”. Giménez considera que Eulen no podrà donar més personal ni fer l’increment salarial demanat, ja que el problema real rau en la licitació feta inicialment per Aena i si l’empresa concessionària canvia, el conflicte laboral continua.
Vaga en marxa i acusacions creuades entre administracions
Aquesta segona segona ronda de converses ha coincidit, de nou, amb un dels dies d’aturades parcials a l’aeroport. La crisi oberta amb aquesta vaga ha provocat acusacions creuades i retrets entre les diferents administracions. Les declaracions aquest diumenge, del secretari d’Estat d’infraestructures, Julio Gómez-Pomar, que ha dit que “la capacitat d’Aena per solucionar el conflicte és reduïda” han estat criticades pel govern català i per l’alcaldessa, Ada Colau.