A diferència del matí, a la tarda, tot i que s’han fet dues franges d’aturades -una entre de 16.30 a 17.30 h i l’altra de 18.30 a 19.30 h-, les cues han estat inferiors. Segons xifres facilitades per Aena, els passatgers han esperat de mitjana 22 minuts a la T1 i nou minuts a la T2. A dos quarts d’11, però, la situació era més complicada. A la T2 la cua ocupava les plantes 1 i 0 i els usuaris havien d’esperar prop de dues hores, segons Aena. A la T1 els viatgers han sobrepassat les cintes que limiten la zona d’espera i alguns han fet una hora de cua. Molts han arribat cinc o sis hores abans i s’han queixat d’aquesta situació.

Els més previsors han arribat amb cinc o sis hores d’antelació, però quan arribaven a l’aeroport no podien facturar les maletes, perquè algunes companyies obren els taulells seguint l’horari habitual i d’altres, només una hora abans. Els que s’han lliurat de les cues són els passatgers que poden passar per l’accés exclusiu, com les famílies amb nens.

Més agents de policia a l’aeroport

Mentrestant, el Ministeri de l’Interior ha anunciat que ha reforçat el nombre d’agents de la Guàrdia Civil a les instal·lacions. Es destinen a serveis habituals, una mesura que arriba tres dies després que el portaveu del govern català, Jordi Turull, reclamés més recursos per millorar la gestió de l’aeroport.

La reunió convocada per Aena per intervenir entre les parts ja ha acabat. L’operador aeroportuari, l’empresa de seguretat Eulen i els treballadors continuen, ara, les converses al Departament de Treball amb la mediació de la Generalitat.

Un conflicte que afecta més enllà de l’aeroport

El president de l’Associació Catalana d’Agències de Viatges Especialitzades, Miquel Serrate, considera que la situació que s’està vivint a l’Aeroport de Barcelona-el Prat afecta també la imatge que s’està donant de la ciutat. Assegura que “Aena té un paper fonamental” en la negociació i titlla la situació al Prat de “caos total que no es pot permetre”.