En el punt de mira, una possible comissió de seguiment

L’alcaldessa, Ada Colau, considera, que la gestió al Prat ara ja “no és que sigui preocupant, sinó que és insostenible”. Ha afegit que el Ministeri de Foment és responsable del que passa a l’aeroport, com també ho és del funcionament dels serveis externalitzats. Sobre el conflicte obert, ha demanat “màxim esforç a Aena i Eulen per mediar amb els treballadors. També ha fet públic que han sol·licitat una comissió de seguiment si la crisi a l’aeroport perdura.

La Generalitat, molesta pel retard del Govern espanyol en aparèixer

El portaveu del Govern català, Jordi Turull, ha afirmat que l’Estat ha estat “mirant a un altre costat” i ha tornat a recordar que des de la Generalitat “sempre hem demanat la competència en la gestió de l’aeroport”. Al grapat de retrets,  també s’hi ha afegit el vicepresident de la Generalitat, Oriol Junqueras, que ha demanat responsabilitat al Govern espanyol i ha titllat d'”inadmissible” i “irresponsable” l’actuació de l’Estat.

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, també ha expressat a través de les xarxes que el secretari general d’Infraestructures del Govern espanyol “ve 14 dies tard” i ha mostrat el seu malestar per culpar els treballadors per les seves reivindicacions i als viatgers per anar aviat a l’aeroport.

Malgrat govern municipal i Generalitat semblen apuntar a una mateixa direcció, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha etzibat a Colau —qui ha demanat la comissió de seguiment del conflicte— que és “la comissió més operativa és la mediació que des del moment zero està liderant el Govern català”.

El Govern espanyol treu responsabilitat a Aena

Per altra banda, abans de la segona tongada de converses entre Aena, Eulen i treballadors, el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha remarcat que tot i que Aena participa a les negociacions, el xoc és sobretot entre Eulen i treballadors. A més, afirma que els treballadors han de rebaixar les reivindicacions, ja que, assegura, la reclamació d’un increment salarial de més d’un 30 % “està fora de lloc” i “no es correspon amb cap creixement salarial”.

Gómez-Pomar ha demanat així als treballadors que “les reivindicacions s’ajustin a la realitat”, ja que han de ser “raonables”. El secretari d’Estat d’infraestructures ha afegit que l’empresa està fent un esforç i ha reiterat que “la capacitat d’Aena per solucionar el conflicte és reduïda”.