aeroport avions
Aeroport del Prat

(Agències/redacció) El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha demanat a les institucions voluntat per veure “Catalunya com una àrea aeroportuària”. És una de les propostes del document que ha traslladat aquest dilluns al conseller de Territori, Juli Fernàndez. La idea és configurar un sistema de gestió multiaeroportuària en què l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat sigui el centre d’aquest model, amb un sistema en què es potenciïn les especialitzacions, com per exemple la de mercaderies a Alguaire. La patronal catalana també considera que els aeròdroms de Girona i Reus són “ideals” per a les connexions punt a punt i descongestionar Barcelona.

Millorar l’eficiència en les operacions

PIMEC també considera que per evitar l’ampliació de la tercera pista i l’afectació de la Reserva Natural de la Ricarda – Ca l’Arana s’han de fer millores en les operacions de l’aeroport, com la gestió independent de la primera i la tercera pistes, així com augmentar el nombre d’operacions per hora i rebaixar la distància entre avions “amb l’ús de noves tecnologies, amb la introducció de ‘slots’ amb temps més curts com en el cas de Londres i, també, introduint sistemes de guiatge diürn i nocturn”, apunta Antoni Cañete.

PIMEC demana una comissió de consens

La patronal catalana reclama superar les “posicions confrontistes actuals” al voltant de l’ampliació de l’aeroport del Prat a través de la constitució d’una comissió de consens per a l’impuls aeroportuari, liderada pel Departament de Territori, el Ministeri de Transports i els ajuntaments del Prat i Barcelona, i amb presència de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya. “Cal buscar consensos i així aconseguir una infraestructura que pugui agregar progrés, atracció de talent i inversions, eficiència i sostenibilitat”, ha enumerat Cañete.

“Barcelona i Catalunya necessiten un aeroport de talla internacional, amb les millors connexions possibles, que ens permeti generar ocupació i atreure talent i inversions en els propers anys”, ha precisat el president de PIMEC. “Després de dècades d’infrainversió en infraestructures, no podem perdre l’oportunitat d’una gran aportació econòmica al país”, ha assenyalat Cañete, que ha reconegut, però, la polèmica generada a l’entorn de l’ampliació del Prat amb l’afectació parcial de la Ricarda.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a