Aquest serà un any especialment dur per als treballadors de l'OCUC. L'organització s'ha vist obligada a aplicar un ERO per un deute acumulat de 150.000 euros. Ara, amb tan sols cinc treballadors a temps parcial, l'Àngel Tarrés, el director, ha traslladat l'activitat de l'organització de consumidors a la seu de Mataró. Això sí, demanen a l'Ajuntament de Barcelona traslladar tota la seva activitat a la capital. ÀNGEL TARRÉS, director de l'OCUC "Vam parlar amb el regidor senyor Blasi de l'Ajuntament de Barcelona, perquè ens cedeixin gentilment un local a Barcelona, un local que pot ser compartit és el que vam dir al senyor Blasi que potser a hores, que pot ser petit que pot ser una carbonera, ens és igual". Un cop tancada l'aixeta del finançament públic, l'OCUC basa els seus ingressos principalment en les quotes que paguen els socis. Precisament, la Pepi i l'Antoni s'hi acaben d'apuntar. Tenen un problema amb la seva caixa d'estalvis i demanen ajut a l'OCUC. Segons l'organització les denúncies a les entitats financeres s'han multiplicat en els darrers anys. PEPI, usuària "M'han dit que ja fa un any i mig que estan paralitzats aquests cèntims, i ara no ens ho deixen treure i ara, doncs, vull veure si em donen una solució i per això hem vingut aquí." ANTONI, usuari "Està passant que veiem que la Generalitat no pot pagar, que veiem el sistema financer espanyol no respon, que els consumidors ens trobem desamparats en moltes coses". El cas de l'OCUC no és l'únic. Per això creuen que hi hauria d'haver un canvi de model. Des de l'organització en destaquen el nord-americà. Allà molts socis ho són per militància conscients de la importància d'aquest tipus de serveis a l'usuari.