El conseller delegat de GSMA, John Hoffman, ha assegurat que el Mobile World Congress 2021 pot arribar a rebre fins a 50.000 assistents de forma presencial, en la primera edició del Mobile després de la pausa per la crisi sanitària del coronavirus (que va obligar a cancel·lar l’edició del 2020). Hoffman ha admès que, “malauradament, és complicat” calcular quantes persones participaran físicament en el Mobile, però ha sentenciat: “Estem molt confiats que hi haurà 30.000 o 40.000, o potser 50.000 persones”. El conseller delegat de GSMA (l’organitzadora del Mobile) ha recordat que enguany també hi guanyarà molt de pes la vessant telemàtica del certamen i que hi haurà “desenes de milers o centenars de milers de participants virtuals”.

Els organitzadors del MWC 21 han remarcat, a més, que “organitzem un esdeveniment segur”. De fet, el director general de GSMA, Mats Granryd, ha recordat que el Mobile té aprovat un pla de seguretat sanitària, que començarà amb una prova de coronavirus per a tots els participants físics, a més d’altres mesures (com l’ús de mascareta, la neteja de mans, la distància social i la ventilació de Fira de Barcelona). “Hem fet un esforç sobrehumà, però tornem a ser fent negocis a Barcelona”, ha sentenciat John Hoffman.

Ho ha dit durant la presentació de l’edició el Mobile 2021, a cinc setmanes de l’inici del congrés i el mateix dia que sectors com els dels muntadors d’estands o les hostesses han expressat preocupació per la manca de contractació. Ho han dit al programa ‘reset’, de betevé.

30.000 entrades per al públic local

Com que les condicions sanitàries complicaran l’arribada de públic internacional (si aquest 2021 hi haurà com a molt 50.000 persones, a diferència de les 100.000 d’anys anteriors), la GSMA ha presentat una novetat per atraure públic local. En aquest sentit, traurà a la venda 30.000 entrades a 21 € per a professionals d’11 sectors (automoció, comunicació, consultoria, serveis al núvol, educació, comerç, banca, governs, internet de les coses, fabricació, tecnologies de la informació).

Aquestes entrades volen suposar, a més, un incentiu perquè aquests sectors puguin agafar idees i emprendre negocis per recuperar-se de la crisi de la covid-19. Precisament per reconèixer “l’esforç” que ha fet Barcelona en la lluita contra el coronavirus, el Mobile 2021 també farà una donació de 300.000 € a programes de recuperació, amb els diners provinents de la venda de les 30.000 entrades al públic local.