El camió s'atura en aquesta plataforma de distribució al passeig de Lluís Companys. Aquí es descarrega la mercaderia. És llavors quan entren en joc aquests tricicles elèctrics. Recullen els paquets i s'endinsen a Ciutat Vella per repartir-los. Amb això, s'evita, d'una banda, que vehicles de grans dimensions hagin d'entrar al casc antic. I de l'altra... ADRIÀ GOMILA, director de Mobilitat de l'Ajuntament: "Que en comptes que cada proveïdor hagi d'anar a casdacun dels establiments a deixar les seves mercaderies. El fet d'agrupar la càrrega i fer un sol viatge a cada establiment fa que davant de cada establiment, en el pla ideal, només hi hagi una sola operació de descàrrega." La iniciativa suposa, també, un estalvi de temps per als conductors dels camions. SERGIO OLIVERAS, ASM Transportes Urgentes: "Hi ha molts carrerons com els de baixada que són només per a vianants. que per poder aparcar un vehicle. ja no com aquest, sinó que més gran és molt complicat." En canvi per als tricicles és bufar i fer ampolles. "Agilidad. Y biosostenibilidad por otro lado y llegar rápidamente, metiéndonos por sitios que las motos, por ejemplo, no pueden." De moment, amb la prova pilot, de sis mesos, només es distribueix paqueteria lleugera. Si té èxit s'estudiarà la possibilitat de repartir altres tipus de productes. No es descarta portar la idea a altres zones de la ciutat amb característiques similars, com per exemple Gràcia o el Poble-sec.

L’Ajuntament de Barcelona es marca com a objectiu arribar a les 120 operacions diàries. Segons el consistori, això permetria assolir un estalvi del 5,3% dels desplaçaments en furgoneta i camió a la zona. De moment, amb la prova pilot, de sis mesos, només es distribueix paqueteria lleugera. Si té èxit, s’estudiarà la possibilitat de repartir altres tipus de productes. No es descarta portar la idea a altres zones de la ciutat amb característiques similars, com per exemple Gràcia o el Poble-sec.

Per dur a terme la prova pilot, el consistori col·labora amb l’empresa barcelonina Vanapedal, que ja operava en alguns punts de Ciutat Vella.

L’ús de tricicles elèctrics facilita el repartiment als carrers estrets del districte i evita les molèsties que causen els vehicles de gran dimensions als vianants. A més, suposa un estalvi de temps als proveïdors que eviten, d’aquesta manera, haver d’entrar a Ciutat Vella.