Foto: Lufthansa

(ACN) Lufthansa ha escollit Barcelona com a seu del seu primer centre tecnològic al sud d’Europa. Segons ha detallat el govern aquest dilluns, el nou “hub digital” de l’aerolínia suposarà la creació de fins a 300 llocs de feina i obrirà les portes als mesos vinents amb l’empresa catalana Quantion. El centre es dedicarà a desenvolupar solucions tecnològiques en àmbits com les reserves o l’atenció al client, entre d’altres. L’executiu ha destacat el suport d’Acció en l’arribada d’aquesta inversió que treballarà també per a altres companyies com Austrian Airlines. La divisió digital de Lufthansa disposa d’un miler de treballadors, principalment analistes i enginyers, distribuïts entre Brussel·les, Frankfurt, Viena, Zuric i Gdansk.

Barcelona, al capdavant del sud d’Europa com a “hub digital”

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha apuntat que “és un projecte que ens situa al capdavant del sud d’Europa com a “hub digital”. De fet, és un dels cinc més grans que hi haurà presents a la capital del nostre país”. El conseller ha recordat que Catalunya acull actualment 96 centres tecnològics que generen 15.000 llocs de feina amb una facturació total que supera els 1.400 milions d’euros anuals. El sector podria arribar a ocupar fins als 20.000 llocs de feina el 2025.

Per la seva part, el responsable de tecnologia del digital hangar de Lufthansa, Christian Spannbauer, ha reconegut que van buscar una destinació pel nou centre digital per tot Europa. “No es tracta únicament de trobar el company de viatge perfecte, també cal trobar l’ambient, l’ecosistema, adequat”, ha detallat.

Obrirà el 2024 en una ubicació encara per determinar

Tal com han explicat els responsables de la iniciativa, ja hi ha unes 40 persones treballant pel nou centre des de les oficines de l’empresa. Pel que fa a la ubicació definitiva, s’espera que s’obrin a inicis de l’any 2024, però encara no s’ha explicat a on.

Des de Lufthansa ressalten que el nou centre català estarà al mateix nivell que la resta de “hubs digitals” europeus de la companyia i al mateix nivell del que hi ha Polònia. Finalment, Griful ha ressaltat la importància que una gran companyia internacional com Lufthansa esculli una firma local com Quantion per desenvolupar el seu nou “hub”. “No és feina fàcil, és un gran repte”, ha explicat.