ampliacio aeroport barcelona

(ACN) El president d’Aena, Maurici Lucena, s’ha mostrat “moderadament optimista” sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat i que el projecte es pugui incloure en el DORA, que el Consell de Ministres ha d’aprovar després de l’estiu i que també inclou inversions als aeroports de la xarxa com l’ampliació de Barajas.

En un col·loqui al Cercle Eqüestre amb el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, Lucena ha negat que Aena faci “xantatge” quan demana un pronunciament sobre el Prat. “Una aposta d’una empresa de més de 1.700 M € en cap cas és un xantatge ni posar ningú contra l’espasa i la paret”, ha assenyalat. D’altra banda, Lucena ha augurat un “salt impressionant” de la indústria aeronàutica per reduir les emissions.

El president i conseller delegat d’Aena ha argumentat també que aquest projecte desmenteix la “suposada mania” a Barcelona que se li atribueix a Aena. “Acceptem la inversió, és l’ocasió per desmentir el mite. Si fem aquesta proposta és perquè hi ha una confiança decidida amb Catalunya”, ha afegit.

Jaume Collboni: “Ens juguem un model d’economia de país per al futur”

Per la seva banda, el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha defensat un cop més l’ampliació del Prat i ha destacat els efectes que tindria sobre l’ocupació. “Estem parlant de 15 cops l’actual plantilla de Nissan per no parlar dels llocs indirectes”, ha indicat.

Collboni ha admès les discrepàncies en el si de la coalició de govern municipal així com del plenari.Collboni ha apostat per posar l’esforç en “treballar, entendre, empatitzar i donar arguments” en el debat sobre les compensacions mediambientals i els beneficis d’una major connectivitat aèria.

“Ens juguem més que l’ampliació física d’un aeroport, ens juguem un model d’economia de país per al futur. Barcelona i Catalunya han d’estar més ben connectades de forma transcontinental amb les grans ciutats del planeta que generen talent, inversió i tecnologia”, ha argumentat Collboni.