SERGIO LÓPEZ, gerent d'automòbils Conchita "Els primers cotxes que van arribar eren molt rústics, molt senzills. Eren un motor amb quatre rodes i poc més, feien un soroll molt escandalós... i ara ha canviat moltíssim, ara tenim cotxes d'injecció, amb la mateixa tecnologia que pot portar un turisme convencional, amb airbags, amb ABS..." JAUME PÉREZ FERRER, vicepresident de la Federació d'Autoescoles de Barcelona "El problema és de rendibilitat, nosaltres som empreses petites que normalment la majoria dels centres, tret d'excepcions, tenim dos o tres vehicles de turisme i potser una o dues motos i és clar, fer una inversió, comprar un vehicle com aquests per fer un permís a l'any o dos no es rentable."

Els microcotxes o quadricicles lleugers són vehicles que només arriben als 45 km/h, incorporen algunes de les prestacions que ofereixen els turismes, però es regeixen per la mateixa normativa que els ciclomotors. El sector del microcotxe considera que es tracta de vehicles segurs i demanen que estiguin exempts de l’examen que, des de fa dos anys, han de passar tots els ciclomotors.

L’Associació de Fabricants i Importadors de Quadricicles Lleugers assegura que la nova normativa els ha perjudicat en les vendes. Denuncien, a més, que les autoescoles no disposen d’aquests vehicles per a examinar. En canvi, la Federació d’Autoescoles de Barcelona diu que no poden oferir més del que hi ha: una autoescola amb microcotxe per a cada punt d’examen de la provincia.

La DGT recorda que fent l’examen amb ciclomotor s’obté permís tant per a ciclomotors com per a microcotxes, mentre que si es fa amb aquests vehicles no s’autoritza la conducció dels de dues rodes.