El debat sobre la liberalització dels horaris comercials presenta divisió d'opinions. El 39,4 % dels consumidors enquestats estan en contra que els establiments obrin els diumenges mentre que el 33,8% s'hi mostra partidari. L'estudi, però, no té en compte els turistes, que, segons va explicar ahir el Gremi d'Hotelers, demanen poder anar de compres els diumenges. RAIMOND BLASI, regidor de Comerç, Consum i Mercats "És la postura d'un gremi importantíssim a la ciutat i que, en tot cas, ha de trobar la complicitat de tot el sector i en aquest cas, del comerç. Que de forma majoritària hi hagi una aposta per aquestes modificacions d'horaris." Pel que fa als comerciants, quatre de cada cinc es mostra en disconformitat amb la liberalització d'horaris. JORDI BAILACH, director de Comerç i Consum "Els que són partidaris d'obrir en diumenge són els que ja estan obrint en diumenge. Els comerços de titularitat no espanyola són petits comerços d'alimentació i serveis que ja tenen autorització." De les enquestes de l'Omnibus també se'n desprenen altres conclusions: continua la tendència a comprar en els establiments de proximitat, principalment als supermercats de barri, i els productes frescos, als mercats municipals. La majoria dels desplaçaments per omplir el cistell es fan a peu i s'abonen en efectiu.
El debat sobre la liberalització s’ha traslladat a l’enquesta anual que pren el pols al comerç de Barcelona. El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimon Blasi, ha explicat, aquest divendres, que l’Ajuntament no s’oposarà a una modificació dels horaris comercials sempre que hi hagi un “consens majoritari” entre els botiguers.
I precisament de l’enquesta es desprèn que la majoria de comerciants, el 73%, s’oposa a obrir en diumenges. El 16,4% sí que hi està d’acord i el 10,3% es mostra indiferent. En canvi, els establiments de titularitat estrangera es mostren més partidaris d’obrir els festius en un 51%, sobretot els de titularitat pakistanesa.
A l’estudi també es detecta que els barcelonins acostumen a fer la compra al comerç de proximitat, sobretot als supermercats del barri i al mercat municipal, on algunes parades han notat un increment de les vendes d’aliments. El 49% compra els aliments als supermercats mentre que el 22,5 % ho fa en els mercats.