El quinto acostuma a prendre's a mitja tarda, amb el vermut o abans dels àpats. Es tracta d'una mida que, a diferència de la mitjana, no atipa el consumidor. Els responsables de Màrqueting de Moritz no es plantejaven fabricar-lo, però la demanda dels clients ha fet que es decideixin a fer-ho. MONTSE COMAVELLA, responsable de Màrqueting de Moritz "Ens ho deien els proveïdors, que els clients els ho demanaven i també els propietaris dels bars. També es va crear un grup a Facebook." La cervesera barcelonina ha recuperat aquest format, que es va fer molt popular durant els anys 50 i 60. MONTSE COMAVELLA, responsable de Màrqueting de Moritz "Sobretot els andalusos la prenien, abans de dinar i és un costum que van portar cap aquí." Sembla que, de moment, els quintos es venen força. El motiu és que, en ser envasos més petits, també són més econòmics i això fa que clients que consumeixen poca quantitat de cervesa optin per aquest format. Des de l'abril el podem trobar als prestatges dels supermercats i també en alguns bars.