GABRIEL JENÉ, director general de Barcelona Oberta: "La primavera i la tardor hi ha un turisme principalment vinculat al 'shopping' i als congressos que aprofiten els caps de setmana per venir a la ciutat i aquí és on hem de gaudir d'un turista d'alt nivell, de qualitat i d'alta despesa. Entendre que el turista que es concentra entre el juliol i l'agost, només els podem oferir productes de rebaixes. De tiquet mitjà menor, de menor marge i, en definitiva, les possibilitats de ressaltar tot l'esforç no són les mateixes que les que tenim a la primavera o a la tardor. El nostre objectiu, horitzó és anar de Setmana Santa a Nadal, que és l'època important de compres de la envergadura d'una ciutat com Barcelona."
Gabriel Jené és el president de la nova entitat que s’ha constituït aquesta setmana, que reuneix alguns dels principals eixos comercials turístics de Barcelona. Jené ha dit al ‘BTV notícies matí’ que els botiguers de l’entitat estan satisfets amb l’acord que ha segellat el govern municipal i el PP perquè els comerços de 17 barris de la ciutat considerats més turístics puguin obrir els diumenges des del juliol fins al 15 de setembre. Satisfacció amb matisos, perquè Jené considera que l’obertura comercial s’hauria d’ampliar de Setmana Santa a Nadal. La raó, diu, és perquè a la primavera i a la tardor Barcelona concentra un turista més vinculat a les compres, com el visitant de congressos -de molt poder adquisitiu- que aprofita el cap de setmana per acostar-se a les zones comercials. Fins i tot ha anat més enllà i ha assegurat que “el turista que es concentra entre el juliol i l’agost, només els podem oferir productes de rebaixes” i això significa obtenir menys beneficis.
La voluntat de l’entitat és fer balanç d’aquest primer període d’obertura comercial a partir de l’octubre i “reconfigurar aquest model si tots estem d’acord”. L’associació veu l’obertura en diumenges com una “oportunitat” per al sector i espera que la ciutat s’adapti a aquesta nova realitat.