GABRIEL JENÉ, president de l'associació Barcelona Oberta "El que volem és que se'ns tingui en consideració, que realment el consistori i el mateix sector del comerç s'adonin de l'important que és el 'shopping' turístic per a la ciutat i la necessitat que suposa que tots plegats ens posem les piles per aprofitar l'oportunitat que suposa el turisme a una ciutat com és Barcelona."

Els botiguers del centre, l’Eixample, el Paral·lel, la Barceloneta i el Born s’aixoplugaran sota la Unió dels Eixos Comercials Turístics de Barcelona. L’associació, que utilitzarà la marca Barcelona Oberta, s’ha constituït aquest dilluns com a resposta dels comerciants que no se senten representats per les entitats actuals.

El primer objectiu de l’associació és ampliar els horaris d’obertura de les botigues de les zones més turístiques. Per això, demanen que Barcelona sigui considerada ciutat turística. Proposen que, en una primera fase, se’ls permeti obrir els festius de primavera i tardor. A llarg termini, voldrien poder obrir tots els festius, el que consideren que seria “l’escenari òptim”.

Barcelona Oberta defensa aprofitar l’oportunitat que brinda el turisme al comerç. Una altra de les seves prioritats és promocionar la ciutat de cara al turisme de compres. Alhora, aposten perquè el “shopping” s’estengui a altres eixos barcelonins.